Článek
Co je lepší než akce? Likvidace
Všichni zbožňujeme slevy a akce. Jakmile je zboží v obchodě opatřeno červenou cenovkou, získává v našich očích magický význam. Existuje však něco, co (nejen) české občany inspiruje k nákupu více než akce? Ano. Likvidace.
Vše musí pryč
Jakmile ve výloze libovolné prodejny spatřím nápis „zavíráme, vše musí pryč“, ve většině případů utíkám dovnitř něco koupit. V minulosti nejmenovaná česká prodejna napříč Českem zveřejnila reklamu s totožným nápisem. Lidé tedy začali nakupovat, doufajíc v likvidační ceny zboží. Přece zavírají, nebo ne?
To se nepovedlo
O pár dnů později se však ukázalo, že vše byla pouze marketingová akce a prodejny jsou dále otevřené. Ono „zavírání“ se konalo pouze kvůli státnímu svátku. Tento trik však nezůstal bez následků. Zákazníci se cítí podvedeni a důvěra v obchod prudce klesla.
Důvěra je klíčem k úspěchu
Na této situaci je vidět, jak důležité je budovat a udržovat důvěru se zákazníky. Místo krátkodobého zvýšení prodeje je lepší investovat do dlouhodobých vztahů. Poctivost a transparentnost jsou totiž klíčem k udržení zákazníků, kteří budou v našem obchodě nakupovat pravidelně.
Proto, i když jsou marketingové triky lákavé, důvěra zákazníků je nevyčíslitelná hodnota, kterou nelze po jejím narušení tak snadno obnovit.
Zklamaný zákazník, žádný zákazník
Důvěryhodnost je základem úspěšného podnikání. Pokud se zákazníci cítí podvedeni, může to mít dlouhodobé negativní důsledky na pověst firmy. Protože pokud je zákazník zklamaný, s největší pravděpodobností již nikdy do naší prodejny opět nevkročí.