Hlavní obsah
Nakupování

Zavíráme, vše musí pryč. Tak tato reklama se opravdu nepovedla

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Unsplash.com

V posledních dnech mě zaujal marketing nejmenovaného obchodu, který má své pobočky napříč celým Českem. Ačkoliv zní slibně a pravděpodobně přilákal mnoho zákazníků, je ve skutečnosti hloupý. Proč?

Článek

Co je lepší než akce? Likvidace

Všichni zbožňujeme slevy a akce. Jakmile je zboží v obchodě opatřeno červenou cenovkou, získává v našich očích magický význam. Existuje však něco, co (nejen) české občany inspiruje k nákupu více než akce? Ano. Likvidace.

Vše musí pryč

Jakmile ve výloze libovolné prodejny spatřím nápis „zavíráme, vše musí pryč“, ve většině případů utíkám dovnitř něco koupit. V minulosti nejmenovaná česká prodejna napříč Českem zveřejnila reklamu s totožným nápisem. Lidé tedy začali nakupovat, doufajíc v likvidační ceny zboží. Přece zavírají, nebo ne?

To se nepovedlo

O pár dnů později se však ukázalo, že vše byla pouze marketingová akce a prodejny jsou dále otevřené. Ono „zavírání“ se konalo pouze kvůli státnímu svátku. Tento trik však nezůstal bez následků. Zákazníci se cítí podvedeni a důvěra v obchod prudce klesla.

Důvěra je klíčem k úspěchu

Na této situaci je vidět, jak důležité je budovat a udržovat důvěru se zákazníky. Místo krátkodobého zvýšení prodeje je lepší investovat do dlouhodobých vztahů. Poctivost a transparentnost jsou totiž klíčem k udržení zákazníků, kteří budou v našem obchodě nakupovat pravidelně.

Proto, i když jsou marketingové triky lákavé, důvěra zákazníků je nevyčíslitelná hodnota, kterou nelze po jejím narušení tak snadno obnovit.

Zklamaný zákazník, žádný zákazník

Důvěryhodnost je základem úspěšného podnikání. Pokud se zákazníci cítí podvedeni, může to mít dlouhodobé negativní důsledky na pověst firmy. Protože pokud je zákazník zklamaný, s největší pravděpodobností již nikdy do naší prodejny opět nevkročí.

Anketa

Zklamali vás již v minulosti obchodníci nevhodnou marketingovou strategií?
Ano, již se stalo.
33,3 %
Ne, nikdy.
2,6 %
Dokážu tyto triky prokouknout poměrně rychle.
64,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 39 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz