Hlavní obsah
Lidé a společnost

Reklamní praktiky výrobců jsou stále drzejší

Foto: Landergottova, foto autorka

K objednanému výrobku přes internet je mnohdy přiložen trestuhodně přihlouplý leták. Je možné, že mu někdo může uvěřit?

Článek

Tajná zpráva o terapii - nikomu to něříkejte. Tak zní první věta uvedeného letáku, který byl přiložen k jistému objednanému zboží přes internet. Z fotografie se na vás usmívá nějaký muž v brýlích, vypadá velice sebejistě a pod ním je dokonce uvedeno jméno jistého profesora Mariána Kořenáře.

Snažila jsem se dohledat tohoto profesora, abych zjistila, za co má profesuru, ale štěstí mně nepřálo. Žádného takového jsem na internetu nenašla.

Navíc vám tento „profesor“ nařizuje, abyste jej pozorně poslouchali, protože prý jste právě absolvovali terapii, na kterou on je specialista.

Za prvé, a teď mluvím za sebe, jsem žádnou předchozí terapii neabsolvovala a přesto jsem dle jeho slov vybraný zákazník, kterému předá tajné informace. Rozhodl se předat tajné znalosti, které dostanou jenom vybraní zákazníci. A doufá, že je nikomu neprozradíme.

Jedná se o psychologický nátlak na zákazníka, aby si myslel, že je výjimečná osoba a že se mu dostalo úžasného požehnání jako od nějakého duchovního mága.

Dále se v letáku říká, že receptura, kterou jste právě obdrželi, je jen začátek a to znamená, že vám nepomůže odstranit váš problém, ale můžete zaznamenat určité zlepšení. Chtěla bych podotknout, že leták neobsahuje absolutně žádnou recepturu, takže se jedná o pouhé plané plácání.

Druhá neskutečná drzost je, že formulace dalších vět má u vás vyvolat strach!

„Pozor! symptomy se často vracejí s dvojnásobnou silou. Určitě se nechcete vrátit na začátek, že ne? Potřebujete řešení, které vám dá šanci dosáhnout uspokojivých výsledků a zachovat je.“

Proto nám pan „profesor“ představuje další fázi terapie. Ale kde nic tu nic. Jen prázdná slova, prázdné fráze.

V té další fázi terapie (kterou nikde nevidím popsanou) prý budeme schopni bojovat s příznaky, ale také dostat se ke kořenům problémů. O tom prý ví málokdo.

Já však mohu říci, že pan „profesor“ nemá vůbec žádné ponětí o mých problémech, takže jeho tvrzení je veliká troufalost a balamucení lidí.

Foto: Landergottova, foto autorka

leták

V další části letáku je vyobrazen jakýsi graf, tedy kolo, rozdělené výsečemi do tří polí, které jsou popsány jako fáze 1., fáze 2. a fáze 3.

První fáze je podle textu zaměřena na rychlé zmírnění příznaků (přitom připomínám, že nezná žádné vaše příznaky a ani nemůže, když vás nikdy neviděl).

Druhá fáze je prý nejdůležitější moment terapie, neboť účinné látky se zaměřují na zdroj problému a každý den můžete cítit zlepšení a regeneraci těla. Ano, je to lišácky formulované neboť slůvko „může“ není žalovatelné.

Třetí fáze je prý závěrečná a začnou se upevňovat účinky fází předchozích a pomůže vás ochránit před návratem vašich potíží, o kterých, opět podotýkám, nemá „pan profesor“ ani zdání.

A nakonec vás v textu straší tím, že pakliže nedodržíte vše, tedy vynecháte-li nějakou z fází, vaše problémy se opět vrátí do výchozí pozice.

Tak to je vrchol! Takhle vyhrožovat veřejně písemnou formou důvěřivým lidem je snad již opravdu trestné.

Ale komu by se chtělo vyhazovat peníze za advokáta, že? Tento neexistující „pan profesor“, tedy výrobce tohoto letáku i výrobce produktu, který jste si objednali, si je jist, že je nemůžete nikdy žalovat, protože se vlastně jedná o materiál, obsahující prázdná prohlášení o jakési neurčité terapii. Takže co byste vlastně zpochybňovali? Terapii, která není nikterak specifikována a účinky, které vám slibují v letáku, můžete mít po jakémkoliv produktu, který zrovna používáte, třeba po léku na bolest hlavy.

Na druhé straně letáku se konečně „pan profesor“ dostává k jakémusi obecnému prospěchu té jeho neuvedené terapie.

Prý zmírní příznaky a konsoliduje je (co to znamená?), dále chrání před jejich ztrátou a získáte dostatečnou ochranu proti návratu problému. Pak znovu zopakuje výhody produktu - posílení, regeneraci, ochranu a dlouhodobé účinky.

A to vše si dovolí tvrdit, aniž vaše problémy zná, aniž by vás kdy viděl a aniž byste věděli, jakou terapii vlastně podstupujete tím, že si koupíte (a to říkám úmyslně až na konci svého článku), magnetický náramek.

Přiznám se, že jsem si ho objednala z nostalgického důvodu. V sedmdesátých letech to v Československu byl veliký hit a moje maminka ho dostala jako dárek k narozeninám od manžela. Tehdy jsem netušila, kdo náramek vyrobil, říkalo se, že je snad z NDR, tedy bývalého východního Německa.

Ten můj, který jsem si objednala na internetu, byl vyroben, jak jistě tušíte… v Číně.

Nejvíc mě pobavilo tvrzení „pana profesora“, že dovede odstranit všechny moje problémy a ještě dnes mám zavolat na telefonní číslo, které nemám nikomu jinému sdělovat, neb to vše, co píše v letáku je tajné.

No, „tajné“ je, ale hlavně proto, aby v člověku důvěřivém vyvolal pocit jedinečnosti a že jen právě on je ten vyvolený, který se dokáže za pomoci tohoto náramku dostat ze všech svých zdravotních problémů.

Tedy „pane profesore Mariáne Kořenáři“ , jste „geniální“ podvodník, navíc v absolutním utajení. Gratuluji, a parafrází vašeho nabádání „Pozorně mě poslouchejte“, dám všem lidem, kteří tento článek budou číst doporučení, aby se na hony vyhnuli všem podobným reklamám na internetu a magnetickému náramku obzvláště!!!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz