Hlavní obsah
Nakupování

Kolik vlastně to zboží stojí? Před slevou je dražší než po slevě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Nakoupit výhodně a se slevou přece neznamená zaplatit víc. Nebo snad ano? Obchodníci mají zřejmě jiný názor.

Článek

Často mi přicházejí do e-mailu nabídky a pobídky od obchodníků s různými druhy zboží. Píší mi, že ušetřím a budu si moci koupit výhodné a levné a kvalitní a nepřekonatelně krásné zboží.

Občas jsem si něco koupila, protože se mi zboží líbilo. A byla jsem spokojená. Mají mě teď v hledáčku a posílají průběžně informační maily o slevách a výhodách. Prostě chtějí, abych ušetřila. To je od nich moc hezké. Ale musím vám obchodníci říct, že když mi nabízíte výhodný nákup, měli byste nejprve zkontrolovat, za kolik bylo vámi nabízené zboží před slevou.

Dražší než před slevou?

Koupila jsem si boty, u kterých vím, že je nemusím zkoušet předem. Prostě mi padnou a jsou kvalitní. Asi o dva měsíce později mi přišel mail, že probíhá výprodej a mohu si výhodně nakoupit. Otevřela jsem tedy stránky a vyhledala přesně ty samé boty, které už byly u mě v botníku. Chtěla jsem vidět, o kolik jsem přišla peněz, když jsem nakoupila dříve, než začaly výhodné nákupy. A cena ve slevě byla o 300 Kč vyšší než cena, kterou jsem zaplatila já před dvěma měsíci. To mě vážně pobavilo. Hned mě napadlo ono známé: „Nechci slevu zadarmo.“ A já jsem vlastně ušetřila.

Oblečení nabízíme, na skladě ho sice nemáme, ale…

Další pobídka byla z jiného obchodu, který prodává oblečení. Mám si prý vybrat krásné padnoucí oblečení za výhodné ceny. Dobře, blíží se léto, ještě pár kousků oblečení potřebuji. Otevírám stránky, nacházím letní šaty, vhazuji do virtuálního košíku. Červený nápis na mě zabliká s informací: „Zboží bude brzy dostupné.“ Aha, tak koupit výhodně nebo zjišťovat, kdy nastane očekávaný okamžik a zboží bude na skladě? Zavírám stránky a přemýšlím o dalším postupu. Mám otevřít stránky a dokončit svůj nákup za dva dny, za týden nebo ještě později. Kdy nastane to „brzy“? Pokud zboží není na skladě, nemá být ani v nabídce.

Knihy a knihkupectví.

Nejvíce nabídek mi chodí z prodejen s knihami. Hodně objednávám učebnice, pro sebe i pro své žáky. Mám už své osvědčené adresy, protože potřebuji konkrétní tituly a vím, kde jsou pro mě vždy brzy k dostání. Ano brzy, tady myšleno ihned. Výše zmíněné brzy s tímto nemá nic společného. Ale zpět ke knihkupectvím. Chodí mi různé nabídky zajímavých titulů, to jsem ráda, mám čerstvé informace. Ale chodí i nabídky typu: Knihy již od 10 korun za kus. Pokud koupíte šest titulů z této nabídky a 20 knih z další nabídky, poskytneme vám slevu. Z těchto mailů je mi smutno. Knihy se prodávají na kila? Kdo koupí víc, zřejmě neprodejných ležáků, dostane velkou slevu? Chodím ráda do knihkupectví i osobně a některé ceny za knížky jsou opravdu závratné. V době, kdy je o ně zájem a lidé by je zřejmě koupili, jsou za vysokou cenu. To nás čtenáře odradí od nákupu. Za nějaký čas, když vydržíte, můžete drahou knihu koupit za polovic nebo za třetinu. Proč je v první nabídce odrazující vysoká cena, to opravdu nevím. I tady si pokládám otázku: „Jakou cenu vlastně to či ono zboží má?“

A teď jdu otevřít stránku obchodu s oblečením, co já vím, třeba už nastalo mnou očekávané „brzy dostupné“. Léto je tady taky už brzy

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz