Hlavní obsah
Sport

Fotografky také jedí, pijí a bydlí a chtějí žít, fotoreportáž z běhu Sokola

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lenka Hoffmannová

Na stupních vítězů se také předávali čeští lvi v plyšovém provedení.

Děkujeme za společnou oslavu republiky pohybem, píší Sokolové na svém Facebooku. Běh byl v Šumperku zorganizován vůbec poprvé. Zúčastnilo se téměř sto závodníků.

Článek

Na závět proslovu oznámil šéf Šumperské sportovní: „Fotografové ke mně, potřebuji ještě dneska poslat fotky.“

Foto: Lenka Hoffmannová

Posílení organismu dobrým jídlem a pitím je základem úspěchu, nejen sportovního.

Trochu se zarazím, nikdo se mnou nemluvil o tom, že mám pro ně fotit, a za jakých podmínek. Tuto akci jsem si sama našla a zorganizovala jsem si focení.

Foto: Lenka Hoffmannová

Tihle kluci, byli tři, si přijeli zazávodit do Šumperka. Dozvěděla jsem se, že mají doma ještě šestiletého brášku. Tatínek mi svěřil, že trávili školní prázdniny na chatě na Dlouhých Stráních a přijeli z Kroměříže.

S paní v sokolském kroji se bavíme o akcích Sokola a Spartakiádách. Cvičila jsem dvakrát na Strahovském stadionu, na tamních kolejích jsem bydlela během studia na univerzitě, v době konání Spartakiád se z pokojů stávají šatny pro cvičící.

Foto: Lenka Hoffmannová

„Dáte nám fotky?“ ptá se mě tento pán. „Nedám“, odpovídám. „Budete mít ale článek, samozřejmě tam všechny fotky nebudou.“

„A kde ten článek najdeme?“ ptá se. „Na Seznamu,“ odpovídám.

Foto: Lenka Hoffmannová

Start běhu nejmladší kategorie.

Také zde se setkávám s tím, že fotograf musí automaticky DÁT fotky pořadateli. Šumperská sportovní je taktéž nezisková organizace, což neznamená, že její členové dělají vše zdarma. Placení mezd a například služebního auta, kanceláře jde do nákladů, organizace sice nemůže vykázat zisk, ale vykazuje náklady, mnohdy docela vysoké.

Foto: Lenka Hoffmannová

Ochestr Základní umělecké školy v Šumperku již tradičně doprovází kvalitní hudbou mnohé akce místní i v okolí.

Foto: Lenka Hoffmannová

Před zahájením hlavního závodu dospělých orchestr zahrál českou hymnu jako připomínku 105. výročí vzniku Československa.

Foto: Lenka Hoffmannová

Přes 60 účastníků hlavního závodu vyrazilo na 6,5 km dlouhou trať v Šumperku a blízkém okolí.

Foto: Lenka Hoffmannová

Celkový vítěz Běhu republiky v Šumperku obdržel taktéž medaili, tu pověsili v cíli na krk všem účastníkům běhu.

Foto: Lenka Hoffmannová

Dobíhá další závodník do sportovního areálu na Tyršáku, ten je pojmenován po zakladateli Sokola.

Foto: Lenka Hoffmannová

Nejmladší účastníci běhu pomáhají s organizací závodu a předávají běžcům medaile.

Foto: Lenka Hoffmannová

Na trati samozřejmě nechyběly ženy.

Foto: Lenka Hoffmannová

Maminku doprovází v cíli její dvě děti a jejich kamarádi.

Foto: Lenka Hoffmannová

Členka místního Sokola v sokolském kroji předává diplomy a ceny vítězům závodů. „To je kroj, ne uniforma,“ opravuje mě paní.

Foto: Lenka Hoffmannová

Součástí vyhlašování a ocenění na stupních vítězů jsou gratulace soupeřům.

Foto: Lenka Hoffmannová

Hop na stupně vítězů, s nadšením a radostí.

Foto: Lenka Hoffmannová

Celkový vítěz závodu s nejlepším časem ve všech kategotiích dostává diplom a odměnu.

Svěřuji se s tajným přáním: „Ráda bych fotila Sokolský slet v Praze příští léto.“

„No to byste měla začít fotit Kongres a Slety v menších městech,“ dozvídám se od členky Sokola a spoluorganizátorky akce.

„No, to byste mi museli zaplatit focení, náklady na cestu a mnohdy i ubytování,“ reaguji se smíchem.

„Já to dělám taky zadarmo,“ dozvídám se od členky Sokola, to je mimochodem určitě také nezisková organizace.

Tohle je jeden z příběhů ze života fotografky v České republice, ať žije umění, které prý přináší do státní kasy miliardy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz