Článek
Cestou na vernisáž do budovy Muzea moderního umění v Olomouci bylo rozhodně co fotit.
Lomená galerie v průchodu naproti Muzeu umění…
Boční ošklivá fasáda vedlejší budovy muzea je taktéž zkrášlená streetartovými umělci pravidelně ve městě tvořícími.
Budova Muzea moderního umění sídlí v pozdně secesní budově na místě bývalého městského špitálu. Rekonstrukce půvabné Mansardy s věžičkou a největšího výstavního sálu Trojlodí byla dokončena v roce 1996.
Okolní kavárničky a jídelničky v nejstarších domech nabízí také domácí Sofiinu rajčátkovou polívečku.
Kdo ví, napíšte nám prosím pod článek, co to ti mlaďoši vlastně podnikají s těmi neobvyklými nářadími. Díky předem moooc.
Jedna z fotografií archivu Nadace Hermit a Centra pro metamedia Plasy. Tato instalace v prostorách bývalého kláštera vznikla v době aktivit Nadace a Centra mezi lety 1992 až 1999.
V letech 1992 až 1999 býval klášter dějištěm mezinárodních sympozií a výstav pořádaných Centrem pro Metamedia Plasy a Nadací Hermit.
V letech 1995 až 1996 byla provedena sondáž v klášteře a jeho okolí, tak došlo mimo jiné k potvrzení, že stavba stojí na vodě. Byly objeveny dubové původní piloty i dubový rošt, na kterém jsou budovy kláštera založeny.
Fotografie jedné z hudebních performancí v 90. letech.
Mladý kurátor výstavy Jakub Frank z Olomouce nám sdělil, že v době konání aktivit v Plasech ještě bohužel nebyl na světě. Myslím, že to výstavě nijak neuškodilo. Druhý kurátor Miloš Vojtěchovský z Plas se osobně podílel na aktivitách v kláštěře a měl pro nás spoustu zajímavých informací a příhod.
Výstava archivu Nadace Hermit a Centra pro metamedia Plasy zahrnuje několikaletou historii sympozií, rezidenčních pobytů, koncertů a výstav v bývalém kláštěře Plasy, je založena na jednotlivostech (flashback).
Muzeum umění přijalo tento archiv v roce 2019 , akvizice je součástí dlouhodobých záměrů Středoevropského fóra Olomouc (SEFO), které vede Barbora Kundračíková, a pro které má vzniknou již dlouho připravovaná moderní stavba hned vedle budovy Muzea moderního umění.
Miloš Vojtěchovský předvádí návštěvníkům vernisáže interaktivní zvukovou instalaci nizozemských umělců. Jízdní řády evropských nádraží a letišť převedli pomocí morseovky na děrovaný pás a kličkou se přehrávají jejich noty.
Jeden z přístrojů interaktivní zvukové instalace s prosvícenými děrami.
Tyto přístroje všechny velmi zaujaly a málokdo si nechal ujít tuto dopravní hudbu na kličku.
Název výstavy je Flashback: Hermit 1992 - 1999. Hermit znamená v překladu z angličtiny tuláka, člověka bez domova.
Jeden z kurátorů výstavy Miloš Vojtěchovský se svým nudícím se psem vypráví zážitky z Plas, zejména o účastnících z celého světa, ale i několika dnes známých českých umělcích: Jaroslavu Kořánovi, Dušanu Šimánkovi, Bohdanu Holomíčkovi, Libuši Jarcovjákové a dalších.
Dva bývalí nadšení účastníci aktivit v Plasech v 90. letech minulého století: vpravo dáma z Vídně a vlevo pán přicestoval až z New Jersey.
Performance na různomateriálových xylofonech, kterou doplnil performer Petr Válek, úplně vlevo.
Pán z New Jersey zkouší, jestli ještě nezapomněl hrát na tento originální nástroj, nezapomněl.