Hlavní obsah
Umění a zábava

Úchylka do každé rodiny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Každá rodina má přeci nějakou tu svoji úsměvnou úchylku.

Článek

Asi si řeknete, co to bude za podivnou „úchylnou“ povídku, ale věřte mi, nejeden z vás se v ní pozná.

Naší rodinou se táhnou, z generace na generaci, a stále přetrvávají různé druhy obsesí.

Cože to vlastně je?

Obsese je označení pro vtíravé myšlenky, nápady nebo nutkání.

V naší rodině je to nutkání uklízet.

Je krásný slunečný den a pro naši rodinu to znamená jediné. Peřiny ven! Svoláváme se po sociálních sítích úsměvnými hesly. Na balkónech, zahradních bidlech nebo kdekoli jinde tak lze zahlédnout polštáře, deky, přehozy. Větráme a klepeme prakticky všechno, co nám přijde pod ruce.

Dále je tu vysavač, úklidový pomocník, co nemůže chybět v žádné domácnosti. Život bez nich si nedovedu představit. Doma v paneláku mám dva, na chalupě tři a v případě každého nového kousku nastává posun a s vyřazeným vysavačem se důstojně rozloučím. Jenom já, manžel si klepe na čelo. Naposledy jsem ho věnovala místním řemeslníkům, aby mu nebylo ve sběrném dvoře smutno a ještě chvíli posloužil. Mám i k neživým věcem zlehka vztah.

Ve své sbírce mám také smetáky různých délek a tlouštěk, metací plochy též nemohou chybět. Ale řeknu vám, ta kvalita už to není. Mám jeden historický kousek ještě po mé babičce a světe div se, mete stále!

Asi mojí největší úchylkou jsou kapky na oknech. Hlavně po dešti, Už vás vidím, jak si ťukáte na čelo, ta je asi úplně marná a ještě o tom píše do světa.

Přátelé, mám to prostě tak. Má četnost mytí oken je na pováženou.

Spolu s kapkami na oknech jsou to kapky na zrcadle, umyvadle, na zemi v koupelně. Dovedete si představit tu spoušť po mém manželovi, kapková cesta vede celým bytem. Na moji otázku: „Snad máme ručník?“ odpoví, že se utíral. Tak nevím.

Přejděme od obsesí úklidových k obsesím vtíravých myšlenek. Jsem si jistá, že v tom nejedu sama! Znáte to jistě také, odcházíte z bytu a několikrát se vracíte a ujišťujete, zda-li je to či ono vypnuto.

Ale jak říkám, každý máme nějakou tu svoji úsměvnou úchylku.

Nesmím zapomenout na zahradnické okénko. V těchto dnech nám počasí přeje, sluníčka a následně tepla je dostatek, a tak tráva roste jako z vody. Je tu čas sekání! A to bych nebyla já, abych vám nepřipomněla, po použití sekačku nezapomeňte důkladně očistit a mějte na paměti, že příští sekání vám půjde jako po másle a vy budete nadmíru spokojeni se svým výsledkem.

PS: Je otázkou času, kdy budu umývat kolíčky na prádlo před jejich použitím!

Mějte hezké uklizené dny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám