Hlavní obsah

Česko za časů Fialy. O zemi, kde je opět zakázáno zpívat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Když si něco myslíš, neříkej to nahlas. Když to řekneš nahlas, nikam to nepiš. Když to napíšeš, tak se nepodepisuj. A když se nakonec podepíšeš, tak se hlavně nediv!

Článek

Napsal jsem v pátek večer komentář do diskuse. To ale nebyl počátek příběhu a mnou zvolená slova rovněž nebyly komentářem v pravém smyslu. Vše začalo před pár dny, kdy jsem po delší době opět viděl Tarantinův film The Hateful Eight. Protože to byl v pátek zážitek tak říkajíc čerstvý, z nějakého důvodu se mi při čtení článku „Soud uznal vinu pětice, která spustila vpád do Kapitolu“ vybavila závěrečná scéna onoho filmu. Neznáte-li, Vaše chyba. V tom okamžiku už neurony v mé hlavě měly opravdu velmi krátkou cestu k těmto čtyřem řádkům, které jsem vložil do diskuse:

Pověste ho vejš, ať se houpá

Pověste ho vejš, ať má dost

Pověste ho vejš, ať se houpá

Že tam byl nezvanej host…

Každý člověk s kulturním přehledem alespoň na úrovní prvoka by v těch slovech okamžitě poznal desítky let starý text Michala Tučného a každý s alespoň jedním atomem smyslu pro humor by pochopil, že to z mé strany nebylo vyzývání k násilí nebo lynči, ale sarkasmus a vtip vzhledem k titulku článku. I proto jsem změnil originál „Že tu byl nezvanej host“ na „Že tam byl nezvanej host“. A to jsem neměl dělat.

Během necelých deseti minut jsem obdržel email, ve kterém mne „Tým služby Seznam Diskuze“ informuje o smazání příspěvku. Pro ty z Vás, kteří neměli to štěstí, cituji: "V souladu se Smluvními podmínkami byl váš příspěvek smazán, neboť je v rozporu s dobrými mravy, nepatří do slušné, věcné a kultivované diskuze, a to z jednoho či více následujících důvodů:

Obsahuje vulgární výrazy nebo jejich opisy

Uráží ostatní diskutující či třetí osoby

Projevuje nenávist vůči jednotlivcům či skupinám obyvatel

Schvaluje násilí či k němu vyzývá

Jde o nevhodný, pohoršující, nekultivovaný komentář".

Je to velmi zajímavé zdůvodnění zejména v souvislosti s jinými příspěvky v diskusích, které evidentně nechávají editory Seznamu naprosto klidnými, přestože porušují vše výše uvedené. Zajímavé vzhledem k tomu, že jsou bez jejich povšimnutí publikovány a viditelné po týdny a měsíce, ale ten můj, navíc pouhý text písně, byl smazán téměř okamžitě. Obratem jsem poslal do redakce dotaz s žádosti o vyjádření; v kopii rovněž šéfredaktoru Jiřímu Kubíkovi a komentátoru Jindřichu Šídlovi. A to včetně citací několika takových příspěvků. Do tohoto okamžiku jsem nedostal žádnou odpověď.

Ale možná je chyba u mne. Já vím, neznalost (zákona) neomlouvá. Možná jsou Michal Tučný, Rattlesnake Annie a jejich songy nyní zakázané, tak jako si pamatuji (ano, jsem již natolik stár) zakázaného Matušku, Kryla nebo původní Pražský výběr a jejich skladby. Jen jsem to doposud nezaregistroval. My bad!

Příslověčnou korunu všemu potom v sobotu nasadil sám Jindřich Šídlo v jeho komentáři „Babiš prodal Mafru. Získal přesně to, co chtěl“. Na závěr se můžeme dočíst: „Teď Andrej Babiš mediální trh opouští. Byl to jeden z jeho mimořádně vydařených obchodů po všech stránkách. Poměry, které na trhu stvořil, přetrvají ještě dlouho bez ohledu na to, jestli mu nějaké vydavatelství přímo patří“.

Trefné. Jen si říkám, pane Šídlo, a co poměry, které na českém trhu stvořil majitel Seznamu a Váš zaměstnavatel Ivo Lukačovič? Diskuse na jeho Novinkách byly od počátku a stále jsou tou nejhorší žumpou plnou urážek, dehonestací, nadávek, lží, vulgarismů a manipulací, kterou české mediální prostředí nabízí. Nestaly se pouhým dnem, pod které již naštěstí není možné klesnout, ale rovněž jistým etalonem hnusu a znechucení. Spojení „vrať se na Novinky“ vidím pravidelně používat na všech diskusních fórech, které navštěvuji a to včetně těch odborných. Znamená to jediné - odkazuje do patřičných míst pisatele, jehož příspěvek je pouhým trollením, hrubostí či naprosto mimo téma. Protože na Novinkách je takové jednání akceptováno a tito jedinci zde téměř bez omezení mohou ventilovat jejich nejnižší pudy a frustrace. Naprosto stejně to vypadá i zde na Seznam Zprávách, protože většina „diskutujících“ zde přešla právě z Novinek. Aby pod smyšlenými jmény mohli pokračovat v tom, co dělají již roky. Během jediného večera jsem editorům poslal emaily s desítkami komentářů, které se slušnými mravy nemají společného vůbec nic a které je, na rozdíl od toho mého, absolutně nezajímají. Opět bez jakékoliv odezvy.

Samozřejmě neberu panu Šídlovi právo se k čemukoliv vyjadřovat a s obsahem jeho článku souhlasím. Ale já na rozdíl od něj nejsem zaměstnancem Iva Lukačoviče, kterého nezajímají dobré mravy ani slušná a kultivovaná diskuse, ale pouze počty zobrazení reklam a příjem z toho plynoucí. Přeně podle pořekadla, že nejvíce touží po penězích ti, kteří je již vůbec potřebují. V tomto si Babiš i Lukačovič mohou podat ruce. Bylo by proto velmi záslužné, aby si redaktoři Seznamu příště nejprve zametli před vlastním prahem a podívali se pod svícen, který jim svítí při práci. Mnohdy tam bývá ta největší tma. Potom nebude to, co napsal pan Šídlo, pouhým projevem oportunismu a definicí výrazu chucpe.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz