Hlavní obsah
Jídlo a pití

Letos nepeču!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels.cz/Nicole Michalou

Letos vážně nepeču! Udělám jenom rychlé rumové kuličky a nic jiného, opravdu. Nebo možná… Ne! Nepeču. Pojďme se s nadsázkou a špetkou humoru podívat na to, jak to my, mnohé hospodyňky, máme.

Článek

Letos péct nebudu. Hlásám rodině i kamarádům dva měsíce předem, aby bylo jasné, že u nás cukroví prostě nebude. Stejně ho jím nakonec nejvíce já a shodit vánoční kila mi také nikdo nepomůže.

V práci se tvářím nezaujatě. Pečení vánočního cukroví a diskuze okolo něj se mě netýkají. Na otázku: Už pečeš? Neodpovídám.

Jasně, při nákupu se ani nepodívám na (nesmím zapomenout) Heru, mouku, oříšky, kakao, rum, vaječný likér, piškoty, skořici, vanilkový cukr, kokos, kandované ovoce a čokoládu na vaření. Hele máslo v akci… To jenom kdyby náhodou.

Co na tom, že mám hotové těsto na perníčky a hnětu na linecké… Sním ho syrové a kousek dám kočce. Do trouby se nedostane. Tak odhodlaná letos jsem.

No, tak jo. Přiznejme si. Možná ještě udělám vanilkové rohlíčky a donesu ochutnat do práce. A kokosky teda. Ale to je opravdu všechno. Jen, aby se neřeklo.

Ano, kolegyně mi vlastně dala její recept na fenomenální pracny, má je už hotové. Tak ještě teda ty. Taťka je má rád.

Za dva týdny mám hotových osm druhů a dělám v deset večer vosí hnízda. Manžel jde kolem a jedno sní. Zrovna to nejhezčí z nejhezčích. Těch méně zdařilých si ani nevšimne. Vrhám krutý pohled. Ten nejkrutější, co jen žena dovede.

„Panebože, co je ti?“ vykřikne manžel.„No jo, tebe zase bolí břicho. Kdyby ses čtrnáct dní v kuse necpala syrovým těstem, tak tě nebolí. To zase bude noc… Nechceš spát v obýváku?" říká s provokativním úsměvem na tváři.

Beru pánvičku a praštím ho po hlavě.

To byl vtip. Jenom nevinná představa.

A pak si říkám… Mám to vůbec zapotřebí? Baví mě to vůbec? Proč máme potřebu se za pečením cukroví tak hnát? Je to neodmyslitelná součást Vánoc, nebo jen silný zvyk a tradice? Kolik druhů je málo a kolik je dostatek?

Neříkejte mi, že jsem blázen jenom já. Že to máte stejně?

A pokud taky (ne)pečete, stejně jako já, přikládám ještě rychlý recept na bezvadné vánoční cukroví, kterým oslníte a rozhodně ho nespálíte.

Recept na nejlepší vánoční cukroví

Náročnost: středně těžká (z důvodu odolávání ujídat)

Ingredience:

uzené

šunka

sýr

případně oříšky a hroznové víno či cokoliv jiného na dozdobení

Postup:

V místní masně koupíte uzeninu a někde jinde sýr. Když jsou ty Vánoce, můžete si připlatit a koupit prvotřídní uzené nebo medovou šunku, sýr klidně oříškový či uzený.

Doma si ingredience nakrájíte cca na 0,5 cm silné plátky. Možná ještě slabší.

Vezmete vykrajovátka na linecké a perníčky a do potravin vykrajujete vánoční motivy.

Poté je naskládáte na talíř. Fajnšmekři střídají uzeninu a sýry, což potom vytvoří krásnou mozaiku. Ti nejšikovnější ozdobí talíř oříšky či hroznovým vínem.

Dobrou chuť.

M.R.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz