Hlavní obsah
Umění a zábava

Andulka Kivi zvládne stěží tři slova, ale úplně sama mobilem natočí video, které chce každý vidět

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Löw-Beer Tugendhat a Site 123, Kivi

Zapomeňte na reality show a talentové soutěže, pravý domácí talent naleznete přímo u sebe na jídelním stole! Naše andulka natočila vlastní video, úplně sama, o sobě, úžasně legrační. Na YouTube hotové pozdvižení. Synovec nám to ale celé zkazil.

Článek

Mám tu čest, představit vám Kiviho, žlutozelenou andulku vlnkovanou, autistu s kamerou, který svým vlastním selfíčkem rozpoutal doslova šílenství na sociálních sítích.

Jmenuju se Eva a moje andulka Kivi, takový žlutozelený chlupáček s peřím, si dneska natočila vlastní selfíčko. Vypadá to, že se chce stát hvězdou YouTube nebo co. Je to fakt neuvěřitelné, ale Kivi, který je takový náš rodinný autista, se rozhodl, že už nebude jen obyčejným ptákem. Zatím se nenaučil více než tři slova. „Kivíček“ „Píšu Píšu“ a třetí psát nebudu, pač mu nerozumíme, nebo je slovo nepublikovatelné.

Celý den má otevřenou klec, ale je to takový náš domácí ustrachánek, neodváží se sám dál, něž na stůl v jídelně. No a dneska se rozhodl, že z toho dobrodružství, co zažívá, natočí film. Přistál mi na jídelním stole, divoce hupnul na můj mobil, který zřejmě považoval za zrcadlo, a začal si hrát s pryžovým obalem. Než jsem se nadála, tak ten malý režisér stoupnul na tlačítko, pak na další, display nejprve divoce blikal, pípal a natočil skoro dvouminutové video. Video, kde je on, jak chodí kolem, píská, a dokonce se zobáčkem zdraví. Až na to, že mu moc nerozumím, když říká to třetí slovo, tak je to fakt umělecké dílo.

No a já, jako hrdá „manažerka“, jsem se rozhodla, že to video dám na TikTok, abychom se všichni pobavili. Hned jsem se pustila do postprodukce. Ale jak jsem horečně video vkládala, už zase na YouTube, přišel ke mně můj synovec, který má devět let a na víkend je u mě na návštěvě. A víte, co ten malý právník řekl? „Teto, to video není tvoje!“

Přiznám se, že jsem si pomyslela, co ty děti dneska v těch školách ty špatně placené učitelky učí. Ale synovec na to: „Teto, ve škole nám říkali,“ a pak to spustil jako z učebnice. Vykládal mi o tom fotografu, co přišel o svůj fotoaparát a pak o autorská práva na selfie, kterou si nafotila opice. Wikipedia to nechtěla smazat, protože prý opice stiskla spoušť sama. A ten fotograf teď chce vysoudit ušlý zisk. Synovec to vykládal s takovým nadšením, divoce gestikuloval (asi tak, jako paní učitelka, když to drama vyprávěla ve třídě páťákům), že by mohl klidně vést vlastní televizní pořad v neděli na ČT1.

No a já jsem na něho koukala s otevřenou pusou a přemýšlela, v jedné ruce mobil, ve druhé, kdo ví co. A co teď s tím videem? Chci, aby si lidi užili Kiviho talent, pořádně se zasmáli, tak jako my, ale zároveň nechci, aby mě pak někdo žaloval o ušlý zisk.

Takže, co myslíte, lidi? Měla bych to video zase smazat? Vykašlat se na autorský zákon? Nebo se stát slavnou, díky andulce, nebo mám respektovat pravidla a nechat to být? A hlavně, kdo je podle vás autor toho videa? Kivi, nebo já, co jsem mu dala šanci stát se hvězdou?

Tak, co, nějaké nápady? Kdo je opravdovým autorem Kiviho debutového krátkého filmu?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz