Hlavní obsah
Cestování

Body z(n)adarmo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Jezdíte vlakem? Jako malá jsem s babičkou jezdila moc ráda. Těšila jsem se na pozorování přírody okolo, na příchod průvodčího, co vytáhl kleštičky a vždy s nějakou vtipnou poznámkou udělal těmi kleštičkami do jízdenky dírku.

Článek

Byla to čiročirá radost. Nepamatuji si ani rozladění babičky z nějakého zpoždění vlaku, ani problém s nákupem jízdenek. Jistě, byla jsem dítětem, světem dospělým nepolíbená.

Teď už jsem ve zralém věku. Radost z objevování nových krajů mi zůstala dodnes. Jen to nadšení z cestování mi kalí způsob, jakým se pořizují jízdenky. Kleštičkám odzvonilo, bohužel, zato přišel sofistikovanější způsob pořizování oprávnění k jízdě, rychlejšímu, tedy přes internet. Jako zaregistrovaní si můžete totiž sbírat body a uplatňovat je. Víte to? Čiročirá radost? Nedostavuje se. Vůbec ne. Právě naopak.

Dávám na stránkách Českých drah jednoduché zadání. Cesta z Ostravy do Prahy Pendolinem s tím, že jsem si vyjezdila místenku zdarma a chci ji tedy uplatnit.

Poslouchejte, jak se to dělá:

Intuitivně, ve správě mých bodů, kde jsem si vybrala možnost uplatnit tento druh slevy, klikám na možnost vybrat odměnu a naivně očekávám, že další kroky mě povedou tak, že si vyberu spojení a tím, že jsem v předchozím kroku zvolila druh odměny, se mi tato automaticky načte.

Jaké nemilé překvapení, že je tento krok ignorován a místenka se mi nabízí za plnou cenu a opravdu není možnosti, jak si tuto slevu načíst.

Jak je to možné? Volím konzultaci s operátorkou. Tou mi bylo sděleno, že je tento druh tak sofistikovaný, že abych dosáhla na tento benefit, musím tak učinit ve 2 nesmyslných krocích:

1. pořídit si jen místenku a nějak si uplatnit slevu (nerozumím jak)

2. koupit si jízdenku buď na pokladně, nebo elektronicky na úplně jiný vlak, ideálně na ten předchozí

No. Jsem zmatená. Namísto radosti z ulehčení koupě přes internet, kde je smyslem ušetření času a taky financí, se dostavuje čiročiré rozhořčení a smutek.

A závěr? Píšu rozhořčený mail a volím jiného dopravce. Absolutní (ne)smysl konání Českých drah. Nešlo by to jinak? A lépe?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám