Článek
Byla to čiročirá radost. Nepamatuji si ani rozladění babičky z nějakého zpoždění vlaku, ani problém s nákupem jízdenek. Jistě, byla jsem dítětem, světem dospělým nepolíbená.
Teď už jsem ve zralém věku. Radost z objevování nových krajů mi zůstala dodnes. Jen to nadšení z cestování mi kalí způsob, jakým se pořizují jízdenky. Kleštičkám odzvonilo, bohužel, zato přišel sofistikovanější způsob pořizování oprávnění k jízdě, rychlejšímu, tedy přes internet. Jako zaregistrovaní si můžete totiž sbírat body a uplatňovat je. Víte to? Čiročirá radost? Nedostavuje se. Vůbec ne. Právě naopak.
Dávám na stránkách Českých drah jednoduché zadání. Cesta z Ostravy do Prahy Pendolinem s tím, že jsem si vyjezdila místenku zdarma a chci ji tedy uplatnit.
Poslouchejte, jak se to dělá:
Intuitivně, ve správě mých bodů, kde jsem si vybrala možnost uplatnit tento druh slevy, klikám na možnost vybrat odměnu a naivně očekávám, že další kroky mě povedou tak, že si vyberu spojení a tím, že jsem v předchozím kroku zvolila druh odměny, se mi tato automaticky načte.
Jaké nemilé překvapení, že je tento krok ignorován a místenka se mi nabízí za plnou cenu a opravdu není možnosti, jak si tuto slevu načíst.
Jak je to možné? Volím konzultaci s operátorkou. Tou mi bylo sděleno, že je tento druh tak sofistikovaný, že abych dosáhla na tento benefit, musím tak učinit ve 2 nesmyslných krocích:
1. pořídit si jen místenku a nějak si uplatnit slevu (nerozumím jak)
2. koupit si jízdenku buď na pokladně, nebo elektronicky na úplně jiný vlak, ideálně na ten předchozí
No. Jsem zmatená. Namísto radosti z ulehčení koupě přes internet, kde je smyslem ušetření času a taky financí, se dostavuje čiročiré rozhořčení a smutek.
A závěr? Píšu rozhořčený mail a volím jiného dopravce. Absolutní (ne)smysl konání Českých drah. Nešlo by to jinak? A lépe?