Hlavní obsah
Internet a technologie

Aplikace Skryté příběhy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: PNW Production

Říkáte si, o čem je tady řeč? Jaké skryté příběhy? Před kým se skrývají? A proč?

Článek

Náhoda tomu chtěla, že jsem asi tak před rokem, kdy jsem na internetu hledala program na víkend pro celou rodinu, skládající se ze dvou dospělých a dvou puberťáků tak, aby zabavila nás všechny, narazila na mobilní aplikaci s oním záhadným názvem Skryté příběhy. Popis této aplikace byl natolik lákavý, že jsem neváhala ani vteřinu a aplikaci si stáhla. A tím se odstartovala moje závislost, která není ani trochu zdraví škodlivá, ba naopak, jediné, čemu škodí, je hlouposti.

Díky této hře se totiž dozvídáte formou příběhů množství zajímavostí převážně z historie, ale nebojte se, nejsou to žádná nudná fakta, nýbrž namluvené příhody, které se vážou přímo k dané lokalitě, v níž se právě nacházíte. Tady je nutné říci to zásadní, a to, že příběhy si neposlechnete jen tak doma z gauče, musíte zvednout zadek a za těmi příběhy se vydat. Autem, vlakem, na kole, jakkoli je libo.

Aplikace je natolik sofistikovaná, že je vázána na GPS souřadnice a nespustí se dřív, než dosáhnete stanoveného bodu na mapě.

Poté, co stanete na začátku, se začne odvíjet linka příběhu, který má v průměru sedm zastávek, vzdálených od sebe někdy jen desítky metrů, jindy i něco přes kilometr. Někdy se pohybujete městem, jindy vás cesta zavede do lesa. A v průběhu získáváte body za splnění různých druhů hádanek nebo za vyluštění šifer.

Krom tedy toho, že poznáváte nové prostředí, místa, která jsou mnohdy turistům, ale i místním skryta, se dozvídáte mnoho nového, a to ještě metodou J.A.Komenského (kterému je mimo jiné věnováno několik her napříč naší domovinou).

Touto turistickou hrou jsem doslova nadšená, mnohokrát vyrážím za příběhy sama, a že to bývá někdy dobrodružné! Jako například má poslední výprava po naučné stezce v Hranicích, kdy jsem hustým lesem procházela jen já, nikde nikdo a prostřednictvím naučných tabulí jsem se dozvídala, že mi dělá v blízkém okolí společnost několik druhů netopýrů a pavouků. A ještě k tomu byl příběh ukončen u Hranické propasti.

Ale krom nových poznatků jsem si z Hranic přivezla lázeňské oplatky plněné rumem a napuštěnou petku lázeňským léčivým pramenem.

Ano, ano, nikdy nevíte, na co zajímavého při takových cestách narazíte.

Zaujala jsem vás? Tak stahujte! A třeba se při některých příbězích někdy… někde… potkáme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám