Hlavní obsah
Názory a úvahy

Záplavy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Luciana

To letošní září 2024 si budeme pamatovat. Zapíše se do historie stejně tklivým písmem, jako tomu bylo v roce 2002 a v roce 1997. Ano, příroda opět o sobě dala vědět, opět nám ukázala, jak malí jsme proti ní. Že to ona tady vládne.

Článek

Co se týče materiálních škod, ty se teprve budou sčítat a budou narůstat. Jistě nebudou malé. Řada lidí přišla o své domovy, zvířata, své mazlíčky, bohužel někteří i o své blízké.

Ale co se jistojistě ukázalo, je lidská soudružnost a solidarita. Jak pevně držíme pospolu. Že to s tou lidskou společností ještě není tak zlé.

Nikdy nezapomenu na ty momenty, kdy se z televizních obrazovek i rozhlasových přijímačů linuly ony bezútěšné zprávy o neustávajícím dešti a s tím spojenými, minutu po minutě, zvedajícími se hladinami řek.

Tyto okamžiky ti, mající svůj domov v dostatečné vzdálenosti od povodí a řek, trávili v kruhu své rodiny a jistojistě soucítili s těmi, kteří byli vodou přímo konfrontováni. A to jak s poškozenými, tak složkami integrovaného záchranného systému, jejichž posádka mnohdy nasazovala vlastní životy.

Nepřipomnělo vám to dobu, kdy jsme takto byli doslova uvězněni ve svých domovech? A kdy jsme, ač jsme nebyli spolu fyzicky, snažili jsme se být ve spojení o to více po telefonu a zajímali se jeden o druhého? Já nevím, jak vám, ale já se vrátila v čase do roku 2019 a do vlny covidu.

Mám to štěstí, že mé rodině se vlny řek vyhnuly. Je mi velmi líto těch, co takové štěstí neměli. A proto je pro mne samozřejmostí takovým pomoci.

Je velmi mnoho způsobů, jak přispět. Ať už vlastními silami s odklízením bahna, vynášením majetku ze zatopených místností, nebo finančně. S charitativními akcemi se na internetu roztrhl pytel. Stačí si vybrat dle vlastního gusta.

Já už tak učinila. A to způsobem, který mne navíc i velmi bavil. Zapojila jsem se do akce Rozběháme Česko a při tom přispěla finančním obnosem, kterým jsem přispěla na náklady, spojené s odklízením škod.

Jsem reálný optimista. Všechno bude zase dobré. Je třeba brát přírodu vážně a zkrátka připravit se na to, že čas od času nám dá o sobě vědět. A ona dá.

Opatrujte se.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám