Článek
Pokud své schopnosti a dary dáváš pod cenou, jen proto, že máš strach, aby je někdo kupovat, abys nebyla „drahá“, pak tvé podnikání nikdy nebude úspěšné.
Říkáš tím vlastně sama sobě a životu, že si svých darů nevážíš, že nevidíš jejich skutečnou hodnotu, že o sobě pochybuješ. Pokud se ty sama takto vidíš, budou tě tak vnímat i tví klienti. A přestane se ti vracet energie, kterou do své práce dáváš. Energie neproudí, jde pouze jedním směrem, a to je vždy špatně. Protože zákonitě dojde k vyčerpání, únavě, neuspokojení, pocitu, že stále jen dáváš a nevrací se nazpět. Že nejsi dost dobrá.
Tvé podnikání, i kdyby úspěšné do určité míry bylo, ti přestane dávat smysl. Protože ti nebude přinášet radost. Mnoho žen vyhoří, ztratí flow. Přitom stačí málo. Dojít ke své sebe-hodnotě. Být na sebe hrdá, umět se ocenit a pak si za svou cenou stát.
Jak jsi na tom? Nacenila jsi své produkty tak, že jsi spokojená, nadšená a hrdá? Došla jsi své sebehodnoty? Nebo cítíš, že si zasloužíš víc? Bojíš se, že kdyby byly tvé produkty dražší, lidé by je nekupovali, nechodili na tvé kurzy, šli by k někomu jinému? Opravdu? Proč si nedůvěřuješ? Jaké staré programy a strachy ohledně ceny a své hodnoty si ještě držíš?
Zkus je odložit. Teď hned. Spočítej si hodnotu svého produktu správně – nejen náklady na jeho výrobu a čas, který jeho výrobě věnuješ, ale i hodnotu svého potenciálu. Co jedinečného svým produktem nebo službou ostatním přinášíš.
Najdi si prostor, vezmi tužku a papír, a opravdu reálně vyčísli všechny své skutečné náklady a svůj čas, který podnikání věnuješ, včetně financí, které jsi investovala do svého vzdělání, propagace na sítích, přípravy textů, fotek a všeho, co ve svém podnikání děláš.
A další důležitá věc – oceň v penězích i svou úžasnou jedinečnost, kterou do služby nebo produktu vkládáš a kterou zákazník získává. Cenu, s níž se cítíš v souladu a dělá ti opravdovou radost, jsi na ni hrdá a stojíš si za ní. Uvidíš, jak tvé podnikání najednou získá úplně jiný rozměr, protože ty sama se uvidíš jinak.