Hlavní obsah
Cestování

Road trip po Rumunsku. Európske ceny, všadeprítomné medvede a zbabelý pes

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Lujza Marinovská

Pár dní som sa neozvala. Tento rok som nečakane dostala pozvánku na roadtrip po Rumunsku. Pozval ma starší manželský pár, ktorým chýbal parťák. Spať pod stanom, potiť sa v horúčavách, paráda!

Článek

Myšlienku o „skvelej dovolenke s ešte skvelejšími ľuďmi“ mi vtĺkla do hlavy mama. (Ako inak). Vraj Rumunsko má niečo do seba, ona tam s otcom bola na svadobnej ceste, celý čas im pršalo, po ceste trikrát zablúdili, no mama to brala pozitívne. Počali ma práve tam, niekde pri Čiernom mori. Napriek tomu, že som biela ako bryndza a len čo vyjdem na slnko, spálim sa a na pár dní ma zamestná šúpanie pokožky. Išla som. Rozum som nechala doma, ako vždy.

Deň piaty som prežila

Píšem tu na tajnáša v stane. Zo susedného karavánu sa ozýva falošné „Kde domov muj“, bratia Češi sa sťali a asi sa im cnie za domovom. Párik Tibor s Vlastou už dávno spia. Oni majú stan na streche, ja si každý večer k ich autu poslušne poskladám svoj stan pre dvoch, ktorý akurát pasuje mojim rozmerom. Zmestím sa tam aj so psom. Buď mi je zima, alebo sa potím. Napriek tomu, že párik má na streche pohodlie, odmietla som slizký návrh, že v trojke sa môžeme ohrievať. Niekedy mám dojem, že čím je človek starší, tým je väčší úchylák.

Za pár dní som zažila toho kadečo. Polievku za 15 eur, ktorá chutila strašne, otravných predajcov, ktorí sa počas zápchy snažia dostať do auta a predať jahody (samozrejme, že som si ich kúpila), medvede, ktoré žobrú pri aute, stanovačku, pri ktorej ma takmer odfúklo zo stanom, aj šprint. Išla som sa prejsť, zobrala som len psa, ktorému som za posledné peniaze vybavila pas. Myslela som, že keď stretnem medveďa, šupnem mu psa. Kedysi sa obetovávali panny, dnes môžem obetovať orecha. Prechádzala som sa okolo kempu, rozmýšľaľa o hlúpostiach, keď som zrazu započula z kríkov rev. Potom som ho videla - medveďa.

Kuťa sa mi skočil do náruče a ani nemukol, hrdina. Začala som bežať a kričať. Našťastie sa medveď rozbehol opačným smerom. Ostala som rumázgať na ceste s rozstraseným psom v náručí. Stopla som auto, lámanou angličtinou som ich prosila, nech ma hodia do kempu. Zachránili ma. Dnes pôjdem spať skôr. Trepali sme sa cez nejakú transhovädinu, každú chvíľu sa mi chcelo vracať. Na vrchole ma čakalo verejné wc za 4 lei a komerčné Tatry v menšom vydaní. Inak paráda.

Jeden by nepovedal, ako veľmi vás môže potešiť teplá voda v kempe a splachovací záchod. Ešte sa ozvem.

Vaša Lujzička

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz