Článek
McLaren je skutečně zpátky
Po skvělém výsledku v Silverstone přicházeli papájový do Maďarska ve skvělé náladě, avšak se skromnými cíli. Hungaroring je totiž typologicky úplně jiný okruh, a zejména pomalé zatáčky podle vyjádření týmu patři mezi slabé stránky monopostu. Po sobotní kvalifikaci, kdy Norris ztratil ze třetího místa necelou desetinu na pole position a Piastri skončil hned za ním, to ale vypadalo nadějně.
V závodu se po skvělém startu nacházeli McLareny na druhém a třetím místě. Po první zastávce pitstopů, kdy se díky síle undercutu dostal Norris před Piastriho, začalo tempo Australana postupně upadat. Norris s vypětím všech sil dovezl vůz do cíle na druhém místě před dotahujícím Pérezem, kterému ale nedal šanci přiblížit se na méně než 3,5 sekundy. Piastri, jak se později ukázalo během závodu utrpěl poškození podlahy, které způsobilo ztrátu rychlosti a také vetší opotřebení zejména zadních gum. I tak ale skončil na skvělém pátém místě a nepřestává svými výkony v nováčkovské sezóně udivovat.
K progresu, který McLaren udělal během sezóny, se v pozávodním rozhovoru vyjádřil Norris následovně: „Myslím, že jsme na začátku věděli, že se budeme trápit. Vypadali jsme dost špatně. Jako McLaren nás lidé hodně kritizovali, když říkali, že neodvádíme dost dobrou práci, ale jsem rád, že jsme konečně lidem dokázali, že se mýlili.“
Ricciardo se vrátil ve formě
Největším příběhem víkendu byl samozřejmě návrat Daniela Ricciarda a ten vůbec nezklamal. Příběh se začal psát ještě dřív než australský Honey Badger vyšel na trať. Konkrétněji když Sergio Pérez poslal svůj Red Bull do zdi už ve druhém kole prvního tréninku, co znova přidalo na spekulacích, že by jej Ricciardo mohl v budoucí sezoně nahradit.
Usměvavý Australan v prvním víkendu udělal všechno, co mohl, aby tuto možnost podpořil. V první části kvalifikace zdolal svého týmového kolegu Tsunodu o 13 setin, které ale stačily na to, aby na rozdíl od něj postoupil dál. Nakonec to dotáhl na třinácté místo, co byl skvělý výsledek.
Na začátku závodu měl však Ricciardo smolu, kdy jej nabral špatně startující Zhou. Ricciardo naštěstí byl schopen v závodě pokračovat a po dobré jízdě skončil znova na třináctém místě. Zejména jeho poslední stint na středných pneumatikách, který natáhl na čtyřicet kol, byl ukázkou práce s autem.
Nejdůležitější po tomto víkendu pro Honey Badgera je to, že odkroužil plnou velkou cenu a porazil svého týmového kolegu. Všem tak ukázal, že jezdit rozhodně nezapomněl a můžeme se jen těšit, co předvede během dalších víkendů, když se víc sžije s autem.
Mercedes a Ferrari mají stále proměnlivou výkonnost
Mercedes prožil v Maďarsku turbulentní víkend. Páteční trápení v trénincích. Sobotní vypadnutí Russella v první části kvalifikace a pole position Lewise Hamiltona. A v samotném nedělním závodu špatný start pro Hamiltona, který se propadl až na čtvrté místo. Na konci závodu ale neměl Lewis špatné tempo a postupně stahoval třetího Péreze. George naopak předvedl skvělou stíhací jízdu a z osmnáctého místa na startu se dostal až na šesté.
Ferrari opět předvedlo chaotický závod, kdy po skvělém startu Sainze na měkkých gumách ho nepustili před Leclerca. Později zbabrali Monačanův pitstop v trvaní 9,4 sekundy, a tak se propadl za svého týmového kolegu. To všechno, jen aby při další zástavce v boxech udělali undercut sami na sebe a Leclerc tak byl znova před Sainzem. Při této zástavce Leclerc navíc přešvihl rychlost v boxech a dostal pětisekundový trest. Ferrari tak z Maďarska odchází se sedmým a osmým místem.
Jaké bude rozložení sil o týden v Belgii, je teď těžká otázka. Jisté ale je, že znova nebude nouze o příběhy, které nám pomáhají přežít dominantní sezónu Red Bullu. A kdo ví, možná se dočkáme i jiného vítěze.