Článek
Pneumatiky do hustého deště jsou zbytečné
Během víkendu v Belgii, který poznamenalo proměnlivé počasí se opět ukázalo, že týmy se snaží co nejvíc vyhnout pneumatikám do hustého deště. Samotné pneumatiky nefunguji úplně špatně, i když díky konci zahřívacích deček na mokré pneumatiky se sice rychle zahřejí, ale také se rychleji přehřívají. Fernando Alonso se dokonce vyjádřil, že se pneumatiky přehřívali i při jízdě za safety carem.
Dalším velkým problémem je viditelnost během jízdy. Díky velkému přísavnému efektu současných monopostů a efektivnosti difuzoru za auty vzniká obrovský sprej. Pneumatiky sice tuhle vodu ve velké míre odvádějí, ale díky zhoršené viditelnosti jsou označované jako safety car pneumatiky, a teda jediné jejich využití je při jízdě za safety carem, kdy se čeká na start a je potřeba odvést vodu z trati. Koneckonců jsme právě tohle mohli vidět při sprintu v Belgii.
George Russell je během jednoho z rozhovorů nazval dokonce zbytečnými, k čemu se překvapivě připojil i šéf Pirelli Mario Isola. Na margo tohoto problému řekl: „Pokud je myšlenkou pokračovat v hledání zařízení, které je schopno snížit vodní sprej, a tudíž dát pilotům možnost jezdit v plně mokrých podmínkách, musíme tyto dva produkty (pneumatiky do přechodných podmínek a pneumatiky do hustého deště) zachovat. Pokud se ale pneumatika do hustého deště používá jenom za safety carem, souhlasím s řidiči, že v tuto chvíli je to zbytečná pneumatika. Takže se musíme rozhodnout, kterým směrem se chceme do budoucna ubírat, abychom vyvinuli produkt, který je pro Formuli 1 potřeba.“
Promrhaná šance Williamsu
Od Williamsu se ve Spa očekávali velké věci a útok na body měl být téměř jistotou, proměnlivé podmínky jim však zkřížili plány. V páteční kvalifikaci se možno až překvapivě nedostal ani jeden z monopostů z první části kvalifikace. V sobotní kvalifikaci na sprint se sice už druhé části kvalifikace dostali, ale doplatili na odvahu Lance Strolla, který se vydal na osychající trať na suchých gumách a skončil ve zdi. Ani jeden z pilotů tak nestihl zajezdit reprezentativní kolo. Vzhledem k startu mimo první desítky byly body ve sprintu pro tým moc daleko.
Nedělní závod za suchých podmínek prezentoval pro Williams šanci na body. Během závodu to v jednu chvíli vypadalo, že by se dokonce na body mohli dostat oba jezdci. Zejména na rovinkách, jak už jsme zvyklí, byl Williams velice rychlý. Naopak ale utrpěli ve fázi závodu, kdy přišel déšť a několik kol mrholilo. K tomu se přidal nedostatek dat a vetší degradace pneumatik, co způsobilo, že jako jediný z celého startovního pole měli Williamsy 3 zastávky v boxech, vyjímaje Lewise Hamiltona, který zastavil kvůli pokusu o nejrychlejší kolo závodu. Z velkých nadějí před víkendem a slibně rozběhnutého závodu tak nakonec nebylo nic.