Hlavní obsah
Sport

Pět pilotů F1, kteří předčili očekávaní v první polovině sezóny

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jay Hirano Photography/Shutterstock

Víkendem v Belgii máme za sebou první polovinu formulové sezóny 2023. Podíváme se na jezdce, kteří nejen naplnili, ale i předčili očekávání.

Článek

Max Verstappen

Nizozemský závodník prožívá historickou sezónu, kdy od Velké ceny Miami vyhrál všechny závody i sprintové závody a od momentu, kdy v Miami přebral vedení, o něj v nedělních závodech nepřišel celých 248 kol, když jeho šňůra skončila až v Rakousku. V tuto chvíli vypadá Verstappen neporazitelně jeho vítězství v závodě je téměř nevyhnutelností. Vždyť v Zaandvortu na domácí půdě může vyrovnat rekord devíti vítězství v řade Sebastiana Vettela, který se zdál být nedostižný. Verstappen v této sezóně jezdí v životní formě, a i když se to fanouškům nemusí líbit s odstupem času se na tuto sezónu budeme dívat jako na jeden z nejlepších výkonů jezdce v historii bez ohledu na to, jestli v druhé polovině sezóny Max a Red Bull svoji výkonnost udrží.

Fernando Alonso

Před začátkem každé sezóny se spekuluje, kdy tento španělský matador skončí, a jestli na to ještě má. Po přestupu do Astonu Martin však zavřel všem kritikům ústa a v první čtvrtině sezóny byl neoddělitelnou součástí podia. Nebýt Red Bullu Fernando by šel do letní přestávky jako lídr šampionátu, to je působivé v každém věku. Alonso nadále ukazuje, že mu stačí dát konkurenceschopný monopost a on se bude bít o vítězství a pódia každý víkend. Dokonce, i když monopost nefunguje, dokáže ho dostat na popřední příčky, viz poslední závod v Belgii. Zejména ve srovnání se svým týmovým kolegou Strollem je Alonso na úplně jiné úrovni. Navíc byl jediným pilotem v první části sezóny, který měl vůbec šanci na vítězství a nesedí v monopostu Red Bullu, co jen podtrhuje úžasnou sezónu, kterou Španěl prožívá.

Alex Albon

Z Alexe Albona se ve Williamsu stává spolehlivý lídr týmu, k čemu jeho působení směrovalo už v minulé sezóně. Ve spojení s konkurenceschopnějším autem v této se ještě o další úroveň zvedli i výkony tohoto britsko-thajského jezdce. V týmu s nováčkem Sargeantem je to hlavně Alex, od kterého se očekávají body a na svém kontě jich má v této sezóně už jedenáct. Zejména jeho výkon v Kanadě, kdy na sjetých pneumatikách držel za sebou rychlejší monoposty byl skutečně skvělý. Stejně tak dobrý byl pro Alexe i víkend v Silverstone, kde měl Williams už nadějnou rychlost v trénincích a potvrdili to taky v závodu, kdy za sebou nechal obě Ferrari a v závěrečných kolech se tlačil na Fernanda Alonsa. Navzdory několika chybám, ze kterých vyčnívá nehoda v Austrálií ze šesté příčky, prožívá zatím Alex skvělou sezónu a patří mezi nejlepší piloty dosavadního průběhu.

Oscar Piastri

Každý, kdo sledoval juniorské série, věděl, co tento mladý Australan dokáže. Po roční přestávce a okolnostech, které provázeli jeho přestup ke McLarenu, však očekávání nebyly vysoké. Piastri prožívá skvělou sezónu, i když to tak na papíry úplně nemusí vypadat, jelikož je Lando Norris 35 bodů před ním v šampionátu a v kvalifikacích je to 10:2 v prospěch Brita. Norris je však zkušenější z jezdecké dvojice a patří mezi velké talenty, od kterých se čeká v budoucnosti útok na titul. Piastri tak ve své první sezóně dělá přesně to, co se od něho očekávalo. Norris ho sice poráží, ale drží se za ním v těsném závěsu a jejich výsledky jsou docela porovnatelné. Navíc ve chvíli, kdy McLaren zlepšil svoje auto byl Piastri v boji o pódia, co v nováčkovské sezóně na tlaku rozhodně neubere. Při posledním víkendu v Belgii dokonce celý víkend porážel svého týmového kolegu až do kolize v hlavní závodě. Oscar prožil dobrou první polovinu sezóny a s trajektorií, na které se teď nachází od něj v té druhé, můžeme očekávat velké věci.

Nico Hulkenberg

Pochybnosti o jeho výkonnosti byly i v případě dalšího jezdce, kterým je Nico Hulkenberg. Prvních pár závodů se sice dostával do tempa pomaleji, poté, ale naplno prokázal svoje kvality, které si všichni jeho fanoušci pamatovali. Zejména v kvalifikacích podává neskutečné výkony, kdy hlavně druhé místo z Kanady nebo čtvrté místo ve sprintovém rozstřelu v Rakousku jsou pozice, kde by se monopost Haasu dostával vlastně ani neměl. V závodech bohužel doplácí na slabou závodní rychlost svého monopostu, ale právě ve sprintu v Rakousku měl skvělý závod, kdy se v proměnlivých podmínkách rozhodl zastavit v boxech a získal tři body, co je víc než čtvrtina bodů celého týmu. Důležité je také srovnání s týmovým kolegou Magnussenem, kterého na body poráží devět ku dvěma a mají mezi sebou dokonce největší časovou deltu v kvalifikaci, a to půl sekundy. Lepší první polovinu sezóny po návratu si snad Nico ani nemohl přát.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz