Článek
Už před startem závodu bylo zajímavé rozdělení strategií, kdy se Ferrari rozhodlo pro středně tvrdé pneumatiky pro Sainze a nejměkčí pro Leclerca. Naopak na nejtvrdší sadě startovaly oba Red Bully, které doufaly v safety car v pozdější fázi závodu. Na startu bylo jenom osmnáct monopostů, protože Zhou startoval z boxů a Lance Stroll po včerejší nehodě do závodu ani neodstartoval.
Po startu si první místo udržel Sainz, za ním však už nebyl Russell, ale Leclerc. Na třetí místo se dostal Lewis Hamilton, který však musel dvě získané pozice vrátit kvůli tomu, že si zkrátil první zatáčku. Níže v poli si výrazněji polepšil Oscar Piastri, který se posunul o tří místa.
První stint se nesl ve znamení manažmentu tempa v podání Carlose Sainze. V Singapuru je totiž možnost undercutu velice účinná, a tak se vedoucí závodník snaží držet pole pohromadě. Naopak po několika kolech bylo jasné, že Ferrari se rozhodlo „obětovat“ Leclerca, který dostal pokyn zvýšit odstup na Sainze na tři a později pět sekund.
V devatenáctém kole narazil do zdi Logan Sargeant se svým Williamsem, povedlo se mu sice znova rozjet na trati však zůstalo množství úlomků, a tak byl povolán safety car. V ten moment všichni kromě Red Bullů a Bottase zamířili do boxů. Na zastávkách nejvíce předělal Charles Leclerc, který byl zdržen monoposty přicházejícími do boxů a při restartu byl na šestém místě. Při restartu byl nadále ve vedení Sainz za ním, ale byl Verstappen, který se však stejně jako jeho týmový kolega začal hned po restartu přepadat.
Další fáze závodu se znovu nesla v duchu manažmentu závodu v podaní Carlose Sainze, který se znova snažil držet celé pole pohromadě, co nehrálo do karet také Red Bullům, které ještě čekala zastávka v boxech. Zastavit se červení býci rozhodli nakonec ve čtyřicátém, respektive jednačtyřicátém kole a přezuli na středně tvrdé pneumatiky.
Dvě kola později, v třiačtyřicátém kole, odstavil svůj Alpine oslavenec Esteban Ocon s poruchou převodovky. Ředitelství závodu se rozhodlo pro virtuální safety car, co znova vyvolalo pohyb v boxech. Mercedes se rozhodl zkusit něco odlišné a oba monoposty zastavili pro středně tvrdé pneumatiky. Naopak na trati na starých pneumatikách zůstali Sainz, Norris a Leclerc, přičemž ztráta Russella na Leclerca byla 13,4 sekundy a Hamilton byl dalších 4,4 sekundy za svým týmovým kolegou.
Piloti Mercedesu stahovali dvě sekundy na kolo a rychle se Monačanovi přibližovali. V třiapadesátém a čtyřiapadesátém kole se kolem něj oba přehnali a pokračovali ve stíhací jízdě. Stejně tak se přibližoval Norris k prvnímu Sainzovi a pět kol před koncem jsme mohli vidět čtyři auta v boji o vítězství. Sainz se trápil s opotřebovanými pneumatikami, ale skvěle zvládal management závodu. Id svého inženýra i žádal rozestupy na Norrise, kterému dobrovolně poskytoval DRS. Nejlépe to bylo vidět ve chvíli, kdy byl Norris pod tlakem Russella a vypadl z jedné sekundy. Za první zatáčkou však Sainz viditelně zpomalil a znova daroval Britovi DRS. Z pohledu Sainze totiž bylo jednodušší udržet za sebou McLaren na tvrdých gumách jako Mercedes na středně tvrdých. Sainzovi se povedlo vedení udržet až do cíle, na druhém místě skončil Norris, který se v posledním kole dotkl zdi. Podobný dotyk se zdí v posledním kole měl také Russell, ten však skončil podstatně hůře a po kontaktu skončil v bariéře. Na podium se tak dostal jeho krajan a týmový kolega Hamilton, následován Leclercem a Verstappenem, kterému se povedl ve druhém stintu prodrat na páté místo.
Šestý byl po dobrém výkonu Pierre Gasly na Alpine, za ním skončil po stíhací jízdě ze sedmnácté příčky Oscar Piastri na McLarenu. Osmý skončil i přes penalizaci za nehodu s Albonem Sergio Pérez, který tak nakonec porazil Liama Lawsona na skvělém devátém místě. Pro Novozélanďana to byly první body v jeho třetím závodu ve Formuli 1 a výrazně se hlásí o sedačku v příští sezóně. Bodovanou desítku uzavřel Kevin Magnussen na Haasu, pro kterého to byl možná nejlepší závod v sezóně.
Nevydařený víkend je to kromě Red Bullu také pro Aston Martin, jelikož Lance Stroll do závodu nenastoupil a Fernando Alonso dojel jako poslední jezdec do cíle. Oslava stotisíc odježděných kilometrů v závodu tak pro Španěla a celý Aston Martin nedopadla podle představ.
RACE CLASSIFICATION (LAP 62/62)
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
And breathe... #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/xcn3B1azKl