Hlavní obsah
Sport

Zhou zůstává v Alfě Romeo i pro příští sezónu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Independent Photo Agency Srl / Alamy Stock Photo

Zhou Guanyu podepsal nový roční kontrakt se švýcarským týmem. V příští sezóně tak bude nadále působit po boku Valtteriho Bottase.

Článek

Zhou Guanyu podepsal nový roční kontrakt se švýcarským týmem. V příští sezóně tak bude nadále působit po boku Valtteriho Bottase.

Zhou debutoval v Alfě Romeo minulou sezónu a ukazoval se v dobrém světle. V této sezóně své výkony ještě zlepšil a bylo tak překvapující, když se vynořily spekulace o jeho možném konci. Minulý týden ale čínský závodník řekl, že dohoda je blízko a dnes se to potvrdilo.

Tým uvedl, že jeho „vyspělost a metodický přístup“ v jeho druhém roce mu „získal ještě více příznivců v týmu“ a nová dohoda byla „přirozeným závěrem, protože se snaží o další zlepšení“.

To znamená, že pokud se v příštím roce konečně bude jezdit v Číně, Zhou bude mít příležitost jezdit ve své domácí velké ceně.

Tento podpis dává také týmu potřebnou stabilitu, protože jezdecká dvojice zůstává nezměněna. Ta bude potřebná i z pohledu končícího partnerství s Alfou Romeo.

„Podepsat znovu s týmem je vždy skvělý pocit, zvláště když víme, jak se věci formují,“ řekl Zhou. „Jsem hrdý na to, že jsem součástí Alfy Romeo, a jsem vděčný za jejich důvěru.“

„Od prvního dne jsem pracoval extrémně tvrdě a jsem velice motivován pokračovat v tom i nadále. Můj vztah s Valtterim je opravdu dobrý a s týmem úzce spolupracujeme, abychom se posunuli vpřed.“

„Jsem také velmi nadšený z příležitosti konečně závodit se svým týmem v Číně před mým domácím publikem. Bude to skvělý okamžik a jsem hrdý, že se o něj mohu podělit se všemi, kteří mě podporovali,“ dodal Zhou.

K potvrzené jezdecké sestavě pro příští sezónu řekl zástupce týmu Alessandro Alunni Bravi následující: „Rozhodnutí pokračovat v naší cestě s nezměněnou sestavou řidičů je důkazem investice, kterou jsme do našeho projektu vložili.“

„Ve Formuli 1 se nic nemění přes noc a my jsme se vědomě rozhodli zaměřit se na stabilitu a společně budovat náš tým, když vstupujeme do důležitého přechodného období. Valtteri a Zhou talentovaní a schopní jezdci a opravdu dobře spolupracují: jsou dobře sehraní a mohou se navzájem posouvat.“

„Valtteri převzal roli skutečného vůdce v týmu a tlačil nás všechny, abychom ze sebe vydali maximum; Zhou udělal v posledních dvou letech působivé kroky vpřed a očekáváme, že v této trajektorii bude pokračovat i v roce 2024. Nyní je štafeta zpět na nás – musíme dát oběma jezdcům dobré auto a dát jim ty nejlepší podmínky k výkonu,“ dodal Bravi k fungování týmu.

Podpis Zhoua znamená, že na lídra šampionátu Formule 2 Thea Pourchaira zůstane v roce 2024 znovu jen pozice rezervního jezdce.

„V průběhu let se pro mě tým stal rodinou, a proto jsem opravdu šťastný a vděčný, že mohu pokračovat ve své cestě s Alfou Romeo a akademií Sauber,“ řekl Pourchaire. „Podpora, které se mi dostalo od všech v týmu, byla vynikající a jsem hrdý, že mohu přispět k růstu celé operace,“ dodal francouzský mladík.

Se zaplněním místa v Alfě Romeo zůstává nadále ohrožena pozice Logana Sargeanta ve Williamsu, kam se určitě budou snažit dostat Schumacher nebo Drugovich. Naopak hry o trůny to budou v AlphaTauri, kde o dvě místa pro příští sezónu bojuje trojice pilotů, konkrétně Tsunoda, Lawson a Ricciardo. Na to, kdo obsadí tyto sedačky, si budeme muset ještě počkat. Prozatím je ale jasné, že Zhou Guanyu bude na gridu i v příští sezóně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz