Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Aplikace, vybrané dny a kupony. Fakt díky, že se mě snažíte při nákupu okrást

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Zlatá doba, kdy slevové akce trvaly celý týden a bez rozdílu. Dnes není dne, kdy by se vás řetězec nesnažil napálit a okrást.

Článek

Ruku na srdce, když je možnost koupit něco ve slevě, proč to neudělat. Ano, když už vyrážím na větší nákup, tak si leták prohlédnu a vypíšu si, co koupit. V nákupu za několik tisíc je o několik desítek procent zlevněná cena prostě znát. To jsou stokoruny, ale i tisíce ušetřených. Tak proč toho nevyužít, když to zboží kupuji pravidelně, i ho využívám.

Už to není tak snadné

Se slzou v oku vzpomínám na doby, kdy byl nákup ve slevách jednoduchý. Jeden den v týdnu vyšel leták, ten platil 7 dní. A následující týden ho nahradil zase jiný leták. Vše bylo jasné jako facka, jednoduché. Celý ten týden bylo zboží za tu cenu, která byla uvedená v letáku. Neříkám, že někdy se s výší slev a výslednou cenou nečarovalo, ale je to nic proti tomu, co se děje nyní.

Kdy ta akce platí?

Jdete do obchodu, hodíte do košíku několik jogurtů a u pokladny zjistíte, že jsou za cenu o několik desítek procent vyšší, než je uvedeno v letáku. Chyba tisku? Chyba na pokladně? Ne, moje chyba! Tedy lépe řečeno, někdo se mě snaží napálit, nebála bych se říct, že dokonce podvést. Sleva na tyhle jogurty je totiž pouze v určité dny. V sobotu a v neděli. Ve všední den jsou za plnou cenu. Jiné slevy zase platí od čtvrtka do neděle, další jsou aktivní od pondělí do středy. Přijde vám to na hlavu? Jasně, mně také.

Bez aplikace to nejde

Zákaznické kartičky a věrnostní programy tu byly vždy. Obchod získal osobní údaje a data nakupujících, ten zase čas od času dostal nějakou drobnou odměnu. A dalo by se říct, že dříve byly tyhle věrnostní programy zbytečné. Ale dnes? Je to přesně naopak. Když jsem se minule divila tomu, jak je možné že mám na účtence jinou cenu než na cedulce v regále, bylo mi to vysvětleno. To je cena pouze s aplikací. Jelikož jsem si svou virtuální kartičku skrz aplikaci na pokladně nenačetla, nemám nárok na levnější zboží. Ach jo, už je doslova vydírání.

Nemáte to aktivované

Že nejde slevu podmíněnou aplikací ještě více zkomplikovat? Ale jde. Jsou to kupony v aplikaci. Sice si svou zákaznickou kartičku načtete, ale to nic neznamená. Musíte u pokladny ještě načíst konkrétní virtuální kupon, abyste měli na slevu nárok. Ne, vůbec to neobtěžuje a nezdržuje mě, nebo paní za kasou… A tím trápení nekončí. Některé kupony totiž nejsou pro všechny. Některé je třeba aktivovat výměnou za nasbírané body. Když jsem je minule neměla, musela jsem platit plnou cenu. No, to si pište, že jsem tam to zboží nechala.

Anketa

Namarkovali vám na pokladně jinou cenu, než jste čekali?
Ano, byla to chyba daného obchodu
66,7 %
Ano, ale byla to moje nepozornost
20 %
Ne, nestalo se mi to
13,3 %
Celkem hlasovalo 15 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz