Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Balkonová zahrádka končí fiaskem. Starosti, čas i výdaje s pochybným výsledkem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Kdo by nechtěl trochu domácích, kvalitních plodin. Tak jsem to zkusila na našem balkoně. Zázrak se nekonal.

Článek

Opravdu nejsem ten typ, který by chtěl mít obrovskou zahradu plnou záhonů, ve kterých by se od rána do večera vrtal. Jsem ten typ, který si vše, co potřebuje, radši koupí. Všichni samozřejmě víme, že kvalita ve velkých obchodech není ideální. Tak jsem jednou zatoužila po tom, si něco vypěstovat doma. Jen pár rostlin, na svém balkoně. Takový základ, jahody, rajčata, papriky a trochu chilli papriček. A jak to dopadlo? Už teď vím, že to nebude žádná sláva.

Bez investic to nejde

Můžu si samozřejmě koupit obyčejná semínka za pár korun, z nich si vypiplat sazenice, ale tohle už je na mě moc složité a komplikované. Zvlášť, když chci jen pár rostlinek. Tak jsem se rozhodla koupit už vyrostlé sazenice, ať to mám co nejjednodušší. Tím to ale neskončilo. Dále bylo potřeba koupit květináče, odpovídající substráty a samozřejmě nějaké to hnojivo. Chtěla jsem něco bio, ale když jsem viděla ty ceny, hned jsem to zavrhla. Takže sen o dokonalé kvalitě potravin bez chemie, se rozplynul hned na začátku.

Ono to moc nejde

Další sen se začal rozplývat po pár týdnech. Tak nějak jsem čekala, že to půjde samo. Ale nešlo. Sazenice přesazené do odpovídajícího substrátu, po čase přidání hnojiva dle dávkování. Zalévání tak, jak bylo doporučováno. Ale úspěch se nekonal. Rostliny nijak extra nerostly, začaly jim žloutnout listy, začaly uvadat. To znamenalo hodiny u internetu abych zjistila, co dělám špatně, co rostlinám chybí, nebo co jim naopak přebývá. Vše spjato s metodou pokus, omyl, protože rady na to, co mám udělat, se značně rozcházely.

Malý zázrak

Ne, neřeknu vám, zda pomohlo další hnojivo, jiné zalévání, nebo přesun na jiná místa na balkoně. A testovat to nehodlám. Pro mě je důležité, že se rostliny trochu zmátořily. Ale že by to byl nějaký zázrak, to nemůžu říct. Vlastně stále čekám, kdy znovu nastane problém. Že by rostly jako o život, to se říct nedá. Je to takové, nic moc. Ale pořád lepší, než když bych teď vyhazovala květináče s uhynulou rostlinou.

Radši do obchodu

Objektivně říkám, skončilo to fiaskem. Už to nějak dotáhnu do konce, ale podle toho, co na svém balkoně vidím, to žádný ohromný úspěch nebude. Budu ráda, když vypěstuji něco takzvaně na ochutnání. Starosti, čas i výdaje, to vše s pochybným výsledkem, který nesplnil očekávání. Holt, ne každý má talent na vše. O to více ale přemýšlím nad tím, zda se lidem vyplatí ty velké zahrady.

Když sečtou veškeré náklady, včetně vody na zalévání, když sečtou svůj čas, který zde doslova promarní, jestli ty domácí výpěstky za to stojí. Když by šli někam na trh, zcela určitě by pořídili podobnou kvalitu za cenu, která by se jim vyplatila více. Já už teď vím, že jsem se měla držet radši u toho nakupování. Inu, každý děláme chyby.

Anketa

Pěstujete vlastní ovoce a zeleninu?
Ano, ve větším množství
28,4 %
Jen v menším množsví
52,6 %
Ne, vůbec nepěstuji
19 %
Celkem hlasovalo 116 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz