Hlavní obsah
Názory a úvahy

Co bych z Chorvatska měla? Služku dělám tady, proč kvůli tomu jezdit k moři

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Chorvatsko s vlastní stravou? Pro mě jako ženu by to žádná dovolená nebyla.

Článek

První naši známí se už začínají vracet ze svých dovolených. A pochopitelně je mezi nimi spousta těch, kteří byli v Chorvatsku. A jak jinak, jako správní Češi. To znamená na týdenním turnusu, v apartmánu, kam jezdí posledních několik let. Samozřejmě svým autem a s vlastní dopravou. Pokud si myslíte, že to znamená zkoušení místní gastronomie, zklamu vás. To znamená, že si vše napakují a potom si sami vaří.

Služka doma

Neberte to doslovně, mám manžela, který mi v mnoha věcech pomáhá. Ale tak nějak máme ty role přece jenom rozdělené. On chodí do práce, já se starám o děti a domácnost. Neberu to samozřejmě jako sloužení, ale přiznávám, že někdy mi to přerůstá přes hlavu. A dovolená by bodla. Ala variantu Chorvatska s vlastní dopravou a stravou, tu jsem zamítla hned.

Služka u moře

Byla by to snad pro mě nějaká dovolená? V čem by to pro mě bylo jiné než teď? Ráno bych udělala snídani, umyla nádobí. Chvíli šla místo na zahradu na pláž. Potom bych chystala oběd, servírovala, umyla nádobí. Trochu uklidila, místo zahrady zase ta pláž a večer večeře. Místo posezení v terase pergola mezi borovicemi a možná procházka podél pláže. Vidíte tam nějaký rozdíl kromě toho, že budu blíž k moři? Já ne.

Pro mě to není dovolená

A ještě jsem zapomněla, do toho všeho se musí vměstnat záliba mého muže, kdy by si během dne dal několik přivezených piv. Zatímco doma na zahradě si dá lahvové, v Chorvatsku by to kvůli praktičnosti bylo plechovkové. Takže i on by měl vesměs úplně stejný stereotyp.

A tohle pro mě prostě není dovolená. Když už někam jet, tak ať z toho také něco mám. Je mi jasné, že se dvěma dětmi asi s batohem neprocestuji svět. Ale mít možnost lehnout si na pohodlné lehátko, objednat si u baru drink, dát si oběd, snídani a večeři, kterou za mě uvaří někdo jiný, to má také něco do sebe. A mít pokoj, který uklidí každý den pokojská? To je sen.

Když dovolená, tak dovolená

Pokud někomu vyhovuje, že se v rámci svého dovolenkování jenom přesune o tisíc kilometrů jižněji, a tam de facto dělá to stejné co doma, tak prosím. To já radši uvařím jídlo doma a půjdu si odpočinout na zahradu. A dám si tam s manželem to pivo. Kvůli tomu se nemusím nikam hnát. Moje představa o dovolené je jiná a varianta domácího stereotypu u moře je pro mě jenom vyhazování peněz. Ale chápu, že pro mnohé jsou na sociálních sítích důležitější fotky z kamenité pláže než z vlastní zahrady. Pro mě naštěstí ne.

Anketa

Vaříte si na dovolené?
Ano, takto se stravujeme denně
15,4 %
Jen v opravdu výjimečných případech
18,9 %
Ne, využíváme hotel nebo restaurace
65,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 676 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz