Článek
Máme rádi all inclusive dovolené – člověk nemusí nic řešit, má 24 hodin denně dostatek jídla a pití. Nemusí nikde nic objednávat ani počítat. Ideální volba na dovolenou, kterou si chcete užít. Pravda, málokdy projíme a propijeme to, co za dovolenou zaplatíme, ale s tím se už tak nějak počítá. Stejně jako počítáme s tím, že i když máme už vše v ceně, necháme tam také nějaké to dýško.
Ano, dáváme dýška
Ať si každý dělá, co chce – to je naše životní filozofie. Platí to i v případě dýšek. Pokud je někdo nechce dávat, ať je prostě nedává, to přece není povinnost. Ale pokud je někdo někomu dávat chce, ať to dělá. My je dáváme a nemáme s tím sebemenší problém. Děláme to i na all inclusive dovolené, považujeme to za naprostou samozřejmost.
A tím se často dostáváme do problémů. S ostatními turisty, kteří vidí, že my – na rozdíl od nich – máme prostě něco navíc. A proč to máme? Protože dáváme dýško, nejčastěji samozřejmě personálu v jídelně a také u baru.
Zlé pohledy
Ono je to jednoduché, není na tom nic složitého a funguje to tak skoro v každém hotelu s all inclusive, kam jezdíme. Prostě dáme číšníkům vždy nějaké to dýško. A výměnou za to nám vždycky nachystají stůl. Nejenže nemusíme hledat žádný volný, protože u toho našeho je vždy cedulka „rezervace“, ale oni nám ten stůl ještě hezky nazdobí a nosí nám pití. A to jen za to, že jim prostě nenápadně do ruky nebo do kapsy šoupneme několik málo dolarů.
Podobný komfort máme i u hotelových barů. Ostatní si musí chodit sami, nám stačí sedět a číšník nás obsluhuje. Pochopitelně obojí vyvolává reakce u ostatních hostů. Jak jinak – mají nás za nějakou honoraci, za VIP, a nelibě na nás kvůli tomu koukají. Dávají nám jasně najevo, že se jim to nelíbí a že jsme jim trnem v oku.
Tak to dělejte také
A proč tohle? Chceš to mít jako my? Tak dej dýško. Když máš desítky tisíc na dovolenou, pár dolarů navíc tě patrně nezabije. A pokud nedáváš dýško z principu, tak ho nedávej a buď řadovým hostem. Takhle jednoduché to je. My jsme se rozhodli pro jednu variantu a užíváme si ji.
I proto, že když je personál fajn, nemáme problém s tím ho nějak odměnit. Makají tam od rána do večera a zaslouží si to. A na rozdíl od mnoha českých restaurací je vidět, že jsou za to dýško rádi a umí to dát najevo svým přístupem.