Článek
Nakupování online má své výhody. Člověku stačí mobil, notebook nebo počítač, objednávat může kdykoli a odkudkoli. Zboží si navíc může nechat doručit domů nebo vyzvednout v obchodě. Když mám obchod v dosahu a vyzvednutí je zdarma, volím právě tuhle možnost. A to i při mé poslední objednávce několika vánočních dekorací ve výprodeji – skvělý způsob, jak nakoupit ozdoby za pár korun a příští rok je využít při výzdobě interiéru.
Objednáno, připraveno k vyzvednutí?
To byl ale fofr. Ve 21:59 objednávám zboží a ve 22:01 mi přichází e-mail, že je má objednávka připravena k vyzvednutí. No, trochu zapochybuji, jestli se za dvě minuty dá všechny položky posbírat ve skladu a zkompletovat. Ale výzvu k vyzvednutí mám, tak tam zajedu. Maily přitom dorazily tři hodiny po zavírací době. Nakonec tedy čekám do druhého dne, na devátou ranní, kdy obchod otevírá. Lehce po deváté dorážím s číslem objednávky.
Nejprve zaplatit, potom vyzvednout
Zvolila jsem osobní odběr i platbu na místě. Je to však trochu komplikovanější. Nejprve musím na klasickou kasu, kde objednané zboží zaplatím. Pípnu kartu, dostanu lístky, se kterými musím do skladu, jenž je z druhé strany prodejny. Sedám tedy do auta, objíždím tu velkou krabicovitou halu a parkuji před výdejním skladem. Předávám lístky a čekám, až mi objednávku přinesou.
Máme tu problém
Objednala jsem více kusů, ale ne tolik, aby trvalo tak dlouho je vydat. Asi se něco zadrhlo. A taky že ano. Když pracovník skladu konečně přišel, oznámil mi, že ne všechny položky se podařilo dohledat. Má pro mě jen něco… Hmm, co se dá dělat, procedím mezi zuby. V tu chvíli mě ale víc zajímá, jak to bude se zaplacenou částkou. Prý mi rozdíl vrátí, ale zase musím s potřebnými papíry obejít celý obchod k hlavnímu vchodu, na informační přepážku, kde to se mnou vyřídí. Ach jo.
Děláte si ze mě srandu?
Dostala jsem tedy ne to, co jsem si objednala, ale jen to, co z mé objednávky bylo na skladě. Rozdíl v ceně mi sice vrátili, ale… děláte si ze mě srandu? Proč mě posíláte pro zboží, které prokazatelně není připravené a možná ani neexistuje? Já teď běhám od jednoho vchodu k druhému a zaměstnávám zbytečně skladníka, pokladní i pracovnici na informacích.
A to všechno jen proto, že chcete být „IN“ a pošlete mi e-mail s možností vyzvednutí dvě minuty po mé objednávce, a to dokonce mimo otevírací dobu obchodu? Co třeba posílat výzvu skutečně až ve chvíli, kdy někdo zboží reálně připraví? A pokud se ukáže, že objednávka není kompletní, co takhle zvednout telefon nebo poslat zprávu, aby se to včas vyřešilo se zákazníkem?