Hlavní obsah
Názory a úvahy

Dokonale uklizený byt je vizitkou nudného života bez zájmů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Že nemám uklizeno? Já vím, mám na práci zajímavější věci než po bytě pobíhat s hadrem. Kdo má doma sterilní prostředí, má i nudný život.

Článek

Samozřejmě, že to u mě doma nevypadá jako někde ve squatu nebo v bezdomovecké kolonii. Ale že bych doma měla naklizeno tak, že by pokoje vypadaly jako v hotelu nebo že by každý kout byl dokonale sterilní, to určitě ne. Sice se mi na první pohled líbí, když to u někoho takhle vypadá, ale na druhou stranu… Dovedu si představit, kolik úsilí a dřiny to stálo a kolik času to zabralo.

Úklid? Jen základní

Nechci, aby to vyznělo, že doma neuklízím. Základní péče o domácnost je u mě samozřejmostí. Na druhou stranu musím říct, že to rozhodně nepřeháním. Sice znám ženy, které o sobě tvrdí, že uklízí rády, ale o tomto tvrzení dost pochybuji. Nevím, co je na tom tak zábavného, když člověk běhá pop bytě s hadrem, prachovkou, vysavačem, mopem nebo houbičkou.

A hlavně, úklid bere čas. Pokud bych měla být důsledná, tak vezme hodně času. Klidně i několik hodin týdně. Možná když bych neměla děti nebo v budoucnu nechodila do práce, tak bych si čas na úklid našla. Ale teď, když jsem na mateřské? To si myslím, že mám víc důležitějších věcí na práci, než abych trávila den doma s hadrem.

Uklizený domov, symbol nudného života

Nic proti těm, co mají doma naklizeno. A dělají to vlastními silami. Ale pro mě je až příliš uklizený domov symbolem nudného života. Symbolem toho, že tito lidé nemají jiné zajímavější zájmy a koníčky. Tak raději vezmou do ruky smeták a hadr.

Já, když bych si sestavila seznam věcí, které mě v životě baví, jsem si jista, že uklízení bude až někde na samotném chvostu. Prostě je to činnost, kterou nedělám ráda. Dělám ji jenom z povinnosti a proto, že mi přijde zbytečné vyhazovat peníze za nějakou uklízečku nebo úklidovou firmu.

Co je lepší?

Na pomyslné misky vah si položím třeba kafíčko nebo víno s kamarádkou. Večeři, divadlo nebo kino s manželem. Společný výlet s rodinou nebo trávení volného času se svými dětmi. A na druhou pomyslnou misku vah položím právě to uklízení. Čemu dám přednost? Myslím, že je to jasné.

Když si vezmu, kolik času mi vezme jenom ten základní úklid, nedovedu si představit, jak dlouho musí se smetákem v ruce trávit ty domácí puťky, u kterých je každý koutek dokonalý. Přitom je takových zajímavějších aktivit, ale ony si zvolí právě tohle. Pravidelně, týdně, denně. Musí mít asi nudný život, když nenajdou zajímavější alternativu. Ale proti gustu…

Anketa

Kolik času týdně věnujete úklidu?
1 - 5 hodin
85,7 %
6 - 10 hodin
7,1 %
11 - 15 hodin
7,1 %
16 - 20 hodin
0 %
Více
0 %
Celkem hlasovalo 28 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz