Hlavní obsah
Nakupování

Je to vaše práce, paní nepříjemná prodavačko. Já za vás zboží třídit nebudu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Požádala jsem prodavačku, ať dělá svou práci. A setkala jsem se s nepříjemnou reakcí.

Článek

Když chcete, aby lidé dělali svou práci, za kterou jsou placeni, očekáváte, že to udělají. Ale někdy je opak pravdou – jsou nepříjemní a řeknou, ať to uděláte za ně. Takovou zkušenost mám z jednoho supermarketu, kde jsem prodavačku v oddělení ovoce a zeleniny požádala, aby vyhodila nahnilé kusy z bedýnky.

Chápu, že se něco přehlédne

V tom množství, které supermarkety prodávají, je běžné, že se sem tam něco přehlédne. Že některé zboží nemá těsnící obal a objeví se na něm plíseň nebo že nějaký kousek ovoce či zeleniny je nahnilý. Při stovkách kilogramů zboží není v lidských silách vše detailně kontrolovat.

Na scénu tak nastupujeme my, zákazníci. Když například objevíme nahnilou zeleninu, máme několik možností, jak problém vyřešit. Můžeme dělat, že nic nevidíme, a nechat zboží ležet. Nebo můžeme vzít mobil a začít si zboží fotit, natáčet, stát se hvězdičkou sociálních sítí a užít si svých pět minut slávy.

Můžeme také zboží sami vyhodit, pokud se ho chceme dotýkat a pokud víme, kde je koš. A potom je tu poslední možnost – oslovit nejbližšího prodavače nebo prodavačku a upozornit je, že je zde zboží, které by si zasloužilo vyhodit. To jsem udělala já, ale jak se ukázalo, možná to nebyl ten nejlepší nápad. Alespoň podle reakce prodavačky.

To není moje práce

Přistoupila jsem k ní, slušně pozdravila a opatrným hlasem jsem ji upozornila na to, že v bedýnce jsou nahnilá rajčata, která by bylo potřeba přebrat a vyhodit. Reakce mě překvapila – prý to není její práce, ať si najdu někoho, kdo to má na starost. No tak to prrr.

Když vidím někoho pracovat v sekci ovoce a zeleniny, kdo na paleťáku přivezl bedýnky se zbožím a vyrovnává je do regálů, očekávám, že starat se o kvalitu potravin je její práce. A také je jistě její prací být na zákazníky milá, ne nepříjemná jako osina v hýždích.

Práce, nebo manažer prodejny?

Nenechala jsem se odradit a klidným hlasem jsem se zeptala, zda s tím může něco udělat, a pokud ne, zda mi zavolá manažera prodejny, abych to řešila s ním. Její výraz byl ještě kyselejší než předtím, ani slovo neřekla, ale šla se na ta rajčata podívat. No, konečně – bylo na čase.

Tak tu práci nedělejte

Vadí vám ta práce, děláte ji neradi? Tak dejte výpověď a běžte jinam. Štve vás šéf? Založte si vlastní živnost, vybudujte svůj obchod a buďte sami sobě pánem. Tak jednoduché to je. Pokud někde pracujete s lidmi, buďte na ně milí. Oni nemohou za váš špatný den a ani za to, že vy nebo někdo z vašich kolegyň přehlédl nahnilá rajčata v bedýnce. To se stát může, ale nemělo by se stát, že tam zůstanou i po upozornění.

Anketa

Setkáváte se s nepříjemným personálem prodejen?
Ano, vcelku pravidelně
30,2 %
Výjimečně ano
55,4 %
Ne, nesetkávám
14,4 %
Celkem hlasovalo 222 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz