Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kdo má doma nepořádek, je líný povaleč

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Kdo neuklízí, je líný bordelář. Udržovat domácnost v čistotě je jednodušší než kdy dřív.

Článek

Ani moje maminka, ani moje babička, neměly tolik vymožeností, jako mám já nyní. Přesto bylo v jejich domovech vždy dokonale čisto. Samozřejmě, nebyl to sterilní domov, občas se nějaké to smítko našlo, ale vždy jejich domácnosti působily dojmem, že jsou jako ze škatulky. A to chodily do práce a neměly tolik moderní elektroniky a techniky, jako mám já.

Máš doma bordel?

A teď, když mám děti, občas zajdu na kávu ke svým kamarádkám. A nestačím se divit. Domácnost moje babičky, mojí maminky, i ta moje, je v rámci možností dokonalá. Uklizená, maximálně s nějakým tím aktuálním provozním nepořádkem.

Ale to, co vidím u svých kamarádek, z toho se mi chce brečet (nebo zvracet?). To není provozní nepořádek, to je bordel. Týdny, měsíce, možná i roky neřešený bordel. A v tom žijí nejenom dospělí, ale i děti? Ne, není to prach na rámech obrazů, který se nechce utírat nikomu. Ale je to zažraná špína, kterou nikdo dlouhé měsíce, možná i roky neřeší.

Jde to samo

Dodnes tak trochu nechápu, jak to dříve ženy zvládaly. Dnes mám jednorázovou plenu i vlhčené ubrousky, obojí po přebalení skončí v koši. Doma mi po podlaze jezdí robotický vysavač. Prádlo stačí naházet do pračky a za 3 hodiny je dokonale vyprané, za další 2 hodiny se samo usuší v sušičce. Kvůli nádobí nemusím stát u dřezu, za 3 hodiny ho vyndám z myčky a jen narovnám do skříněk. I vaření je díky tlakovému nebo pomalému hrnci či parní troubě neskutečná hračka.

Takže to jediné, co musím, je vzít hadr a utřít prach, umýt koupelnu s toaletou a vytřít podlahy. Otázka maximálně dvou hodin týdně. A na tohle moderní ženy nemají čas? Nebo nemají náladu? Jsou líné?

Buďme upřímní

Ano, buďme upřímní. Je pravda, že úklid není zrovna oblíbenou, naplňující činností. Také ho nedělám s žádnou velkou oblibou. Ale myslím si, že jednou za čas se člověk prostě obětovat musí. Pokud má někdo doma bordel, není to o tom, že ho nevidí. Je to jenom o tom, že je líný povaleč. Takovou ženu bych chtěla vidět fungovat dříve. S látkovou plenou, se základní pračkou, bez myčky, sušičky, robotického vysavače… Teď toto všechno má, může mít. A stejně jí je za těžko vzít do ruky hadr. Chudák její manžel.

Anketa

Jak často uklízíte?
Každý den
3,6 %
Několikrát do týdne
53,6 %
Několikrát do měsíce
14,3 %
Vůbec
28,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 28 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz