Hlavní obsah
Nakupování

Kéž by v obchodě byly samoobslužné poklady. Co je komu do toho, za co utrácím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Ve velkých supermarketech je samoobslužná pokladna standard. U nás, v malých obchodech, bohužel ne. Co bych za to dala, kdybychom ji měli.

Článek

Někdo nejde k samoobslužné z principu, protože má za to, že supluje práci pokladních a dělá ze sebe neplaceného brigádníka. Jiný zase proto, že se obává technické složitosti markování nákupu. Někteří chodí ke klasickým pokladnám proto, aby s pokladní prohodili pár slov. A jsou tací, kteří něco podobného přímo nesnáší. Třeba já. Co bych dala za to, aby u nás, v malém krámku, samoobslužná pokladna byla.

Monitoring mého nákupu

Velké nákupy dělám v supermarketech. Ale ty menší, dílčí, prostě musím uskutečnit u nás, v malém obchodě. Je nesmysl jezdit kvůli nákupu za maximálně pár stovek, do dvacet kilometrů vzdáleného supermarketu. Ale přiznám se, někdy jsem nad tím skutečně už přemýšlela.

Pokaždé, když nakupuji u nás, je můj nákup podroben monitoringu. Prodavačka u kasy každou položku sjede okem a mnohdy si neodpustí nějakou nesmyslnou poznámku. Nevím, proč to dělá, ale je mi krajně nepříjemné, aby o mém nákupu mluvila nahlas. A ještě tak, že to slyší i ostatní.

Co dnes máte?

Tak zní první věta, ve chvíli, kdy pokládám zboží na pás. A jak ho bere do ruky a skenuje čárové kódy, jen to pokračuje. Okomentuje, že manželovi patrně došlo pivo, proto ho kupuji. Že asi chystáme oslavu, když mám na pultu chlebíčky a veku. Přání příjemného romantického večera jsem zase slyšela ve chvíli, kdy mi markovala flašku červeného vína. Jakoukoliv cukrovinku zase komentuje v tom smyslu, že mám rozmazlené děti, když jim dopřávám tolik čokolády. A u balených vod si neodpustí poznámku o tom, že nechápe lidi, co je kupují, když jim teče voda z kohoutku za pár haléřů.

Stížnost? V žádném případě

Stěžovat si dnes můžete maximálně tak ve velkých supermarketech, kde nikdo nikoho pořádně nezná. Ale u nás, v malém krámku? Hned budou vědět, kdo si stěžoval. Hned se to roznese mezi ostatní prodavačky. A také se ro jistě roznese po městě. Bude to ještě horší, než je to teď.

Radši bych, kdyby u nás byly samoobslužné pokladny, nebo rovnou ten speciální samoobslužný obchod. Vždyť, co je komu do toho, co nakupuji. Nebo takhle, klidně ať si o tom myslí cokoliv, ale ať je ticho. Jsem přesvědčena, že to vadí i ostatním lidem. Takové prodavačky by si měly uvědomit, že když se kvůli tomu jednou rozhodneme chodit ke konkurenci, její zaměstnavatel nebude mít kšeft a ona skončí na pracovním úřadě.

Anketa

Preferujete samoobslužné pokladny?
Ano, vyhledávám je
42,7 %
Ne, mám radši klasiku
55,7 %
Nevím, nemám zkušenost
1,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 131 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz