Hlavní obsah
Nakupování

Klidně mi ho prodejte bez akce za plnou cenu, ale já máslo fakt potřebuji

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Slevové akce jsou zlo. Zboží, pro které jdete, najednou není k mání. Lidé zblbnutí cenou ho vykoupili.

Článek

Nic proti slevovým akcím, pokud se člověk chová rozumně. Když jdu na nákup a věc, kterou běžně kupuji, je v akci, samozřejmě ji vezmu. Úspora peněz je příjemný benefit. Bohužel ne každý se v obchodě chová rozumně. Pro mnohé je nákup ve slevách něco jako národní sport. Studují letáky, tvoří dlouhé nákupní seznamy, a když nastane den D, začnou se pár minut před otevřením řadit před vchodem. A jdou na to.

Staré dobré křečkování

Ti lidé se chovají, jako by to zboží za danou cenu už nikdy jinde nebylo. Ale kdo pravidelně obchází různé obchody, ví, že se akce napříč jednotlivými prodejci opakují stále dokola. Jednou je v akci mléko, jinde mouka, další týden cukr. A týden co týden jsou slevy a ceny stejné, jen v jiném obchodě.

Ale tuhle realitu někteří lidé neberou v potaz. Do košíků míří celé kartony zboží, celé balíky, desítky kusů věcí. Pochybuji, že je reálné, aby takové množství běžný člověk spotřeboval za měsíc. Není to možné. A pochybuji, že ti lidé stihnou všechno spotřebovat dřív, než zboží projde, tedy než vyprší doba jeho použitelnosti. Pravděpodobně ho nakonec vyhodí prošlé.

Já si to chci také koupit!

Horší je, když po takovém „náletu“ přijde do obchodu někdo jako já. Mám krátký nákupní seznam s několika položkami. Z nich chci připravit večeři a zítřejší snídani a svačinu. Mířím k regálu s máslem. Vidím výraznou oranžovou cedulku a nad ní… nic. Prázdno. Obchod prodává jen jeden druh másla a ten není. Proč? Protože je v akci a lidé ho vykoupili.

Ptám se tedy personálu, jestli mají máslo na skladě, kdy bude nebo jestli nemají jiné. Na všechno dostávám jen negativní odpovědi. Jediné máslo, které obchod nabízí, je to v akci, a to je vyprodané. Odpověď chápu, ale nejsem s ní spokojená.

A co za normální cenu?

Je mi úplně jedno, jestli je máslo v akci nebo ne. Já ho potřebuji, doma žádné nemám. Přišla jsem si ho koupit, a kvůli akci není. V jiných týdnech jsou regály plné, ale teď mám smůlu. Nezbývá mi nic jiného než nakoupit, co mají, a pro to prokleté máslo jet přes půl města do jiného obchodu – a doufat, že tam bude.

Chápu, že obchody chtějí nalákat kupující a slevy jsou skvělou možností, jak na to. Chápu, že když je něco s padesátiprocentní slevou, lidé to budou kupovat jako šílení. A je pochopitelné, že zásoby nejsou neomezené a že se zboží dříve nebo později vyprodá. Ale co my, normální kupující, kteří nepotřebují karton másla, ale jen jednu jedinou kostku?

Proč pro nás nemůže být něco v záloze? Máslo považuji za jednu ze základních potravin. Proč, když se vyprodá to akční, nemůže být doplněno jiné, bez akce, za plnou cenu? Mnoha lidem, včetně mě, by jistě bylo milejší dát za máslo pár korun navíc, než ho shánět na druhém konci města. A samozřejmě nejde jen o máslo, to jsem potřebovala já. Těch prázdných regálů s oranžovými cedulkami bylo mnohem víc.

Anketa

Setkáváte se s vykoupeným akčním zbožím?
Ano, pravidelně
85,5 %
Občas ano
13,6 %
Ne, nesetkávám
0,9 %
Celkem hlasovalo 110 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz