Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Koupím tři páry a dva vrátím zpět. Co mi vulgárně napsal obchod, doteď nechápu

Foto: Freepik

Je normální, že si na internetu objednám několik velikostí a ty nesedící vracím. Proč s tím má někdo problém?

Článek

Nákupy oblečení na internetu mají pochopitelně své nevýhody, protože si člověk nemůže zboží vyzkoušet. Na druhou stranu to má i pozitivní stránku: právem každého kupujícího je možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů. A když takové právo podle zákona mám, logicky ho využiju – to je jasné.

Vždy tři kusy

Každý výrobce používá jiné číslování, takže si kromě velikosti, kterou nosím běžně, pro jistotu vezmu i jednu menší a jednu větší. V pohodlí domova vše vyzkouším a pak se rozhodnu, co mi sedí nejvíc. A to ostatní vracím. Dělám to tak roky, u oblečení i u bot – a až teď, poprvé, nastal problém.

Objednala jsem si troje boty: svou velikost, jednu menší a jednu větší – prostě tak, jak to dělám pokaždé. Boty přišly, já je vyzkoušela a nakonec jsem za svůj postup byla ráda: moje velikost tlačila, takže jsem si musela nechat boty o číslo větší. Ty zbylé jsem poslala zpět.

Odstupuji od kupní smlouvy

Kašlu na jejich formuláře, štítky a tiskopisy. Mám svůj připravený formulář – vyplním číslo objednávky, datum nákupu a přiložím ho k balíku, který e-shopu vracím. Nikdy s tím nebyl problém, až teď. Nejprve se e-shop zdráhal zboží přijmout, prý musím vyplnit jejich lejstra. Když jsem to odmítla a navrhla, že to mohu nechat prošetřit příslušnými orgány, rychle z toho couvli.

Balíček přijali s tím, že peníze vrátí do tří dnů. Musela jsem je několikrát urgovat – ze tří dnů bylo deset –, ale budiž, to ještě snesu. Jen mi vadilo, že slibovali něco, co nesplnili. Nakonec vše dopadlo, jak mělo, a já myslela, že tím je to uzavřené. Jenže druhý den po připsání peněz za vrácený pár bot přišel obsáhlý a nevybíravý e-mail.

Kazíte nám podnikání

V e-mailu stálo, že jim kazím, ničím a komplikuji podnikání, a že kdyby se tak choval každý, přišli by na buben. Text doprovázelo i několik vulgarit. Nechápala jsem, co si to dovolují a proč tak lžou. Jediné, co jsem udělala, bylo, že jsem vrátila zboží, které mi nesedělo. Jedinou komplikací pro e-shop bylo, že asi tři dny neměli u sebe jeden pár bot – ten trávil víc času v dodávkách přepravních společností než u mě.

Poštovné ke mně nebylo zdarma, to jsem platila já. Zpět jsem balík posílala také na vlastní náklady. Jediné, co mi proplatili, byla cena bot. Ani o korunu víc. Kde je, proboha, ta ztráta, ten problém? Jestli jde o práci skladníka a administrativu, měli to mít započtené v maržích.

Tak mi to vyúčtujte

Naštvaná jsem jim odepsala, ať mi tedy vyúčtují konkrétní ztrátu, ty výdaje, které s tím měli, a já jim je uhradím. A co myslíte – do dnešního dne nic nepřišlo a já pochybuji, že někdy přijde. Holt někdo má e-shop a potřeboval si očividně jen vylít srdíčko.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz