Hlavní obsah
Lidé a společnost

Ne, řidič MHD vám nezavřel před nosem. Vy jste jenom byli pozdě na zastávce

Foto: Freepik

Zavřel vám řidič MHD dveře před nosem a odjel? Můžete si za to sami!

Článek

Kdo jezdí pravidelně městskou hromadnou dopravou, ten podobné situace zažívá denně. Když ne na vlastní kůži, tak zprostředkovaně skrz jiné cestující. Je jedno, zda jedete tramvají, autobusem, nebo trolejbusem. Není nic výjimečného, že člověk čas od času musí daný dopravní prostředek dobíhat. A tak se může stát i to, že řidič těsně před nosem tohoto cestujícího zavře dveře a odjíždí. Je nelida, nebo je na vině daný cestující?

Je tu jízdní řád

Městská hromadná doprava není žádný holubník. Musí jezdit podle jízdního řádu. Ano, mnohdy jsme právem rozhořčeni, když má MHD zpoždění. Ale ne vždy za to může řidič, nebo plánovač tras. Kdo jezdí autem, moc dobře ví, že na silnici se může stát cokoliv. Nehoda, oprava, kolona. Stačí pár minut a už se to sčítá.

Povinností řidiče MHD je nejenom převézt cestující bezpečně z místa na místo. Jeho úkolem je také dovézt je tam včas. Tedy, podle jízdního řádu. A ten musí dodržovat. Jakékoliv čekání na cestující způsobí jediné. Sice potěší jednoho opozdilce, ale naštve desítky lidí, kteří už v autobusu jsou.

Zlý řidič? Ne, nedochvilný cestující

Pokud má řidič ze zastávky vyjíždět v 10:00, má na svůj odjezd de facto celou minutu. Může na to šlápnout v 10:00:01, stejně jako v 10:00:59. My, jako cestující bychom měli vždy počítat s tím prvním časovým intervalem. Jakmile se na hodinách rozsvítí celá, může autobus vyjíždět. Zda řidič na cestujícího počká, nebo ne, je jenom jeho dobrá vůle.

Až zase budete příště na řidiče nadávat, že vám zavřel před nosem a ujel vám, podívejte se nejprve na hodinky. Odjel včas, podle svého jízdního řádu? Pokud ano, byl v právu. Bral větší ohled na cestující ve svém autobuse, aby je nezdržoval, než aby vyhověl jednomu, co je nedochvilný. Ano, nedochvilný. Pokud jste totiž na zastávce v daný čas odjezdu nestáli, je to jen a pouze vaše chyba. Je sice nepříjemné čekat desítky minut na další spoj, ale je to chyba jen cestujícího, nikoliv řidiče, který se rozhodl dodržovat jízdní řád.

Snadné počty

Až příště budete řidiči spílat, že vám zavřel dveře před nosem, představte si, jakou ztrátu nabere, když bude na zastávce čekat 20 sekund na nedochvilného cestujícího. Být takových cestujících na každé lince 10, je to přes tři a půl minuty. A že je to nic? Pokud jdete ze zastávky domů, možná ano. Ale když potřebujete chytit přípoj, jsou i tři minuty dost důležité. Třeba právě důvodem zpoždění vašeho předchozího spoje bylo, že byl řidič až velký lidumil a dveře před nosem nezavíral.

Anketa

Zavřel vám někdy řidič takzvaně „před nosem“?
Ano, stalo se mi to
79,1 %
Ne, ještě se mi to nestalo
16,2 %
Veřejnou dopravu nepoužívám
4,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 235 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz