Hlavní obsah
Názory a úvahy

Proč mám platit v dětském koutku, když si z něho odnáším jen starosti a nervy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Dětské koutky pro děti účtují za vstup i dospělým. Proč, když ti z dané zábavy nemají absolutně nic.

Článek

Nechápala jsem to dříve, nechápu to teď a můj názor se nezmění ani v budoucnu. Řeč je o dětském koutku, který účtuje vstup nejenom za dítě, ale i za dospělého. Ještě bych pochopila nějaké symbolické vstupné, nějakou tu desetikorunu. To je v pohodě. Ale abych platila přemrštěnou cenu i v řádech stokorun za to, že jsem zákonný zástupce, nezbytný doprovod dítěte?

Je to pro děti, ne pro dospělé

Chápe provozovatel takového místa, že je to zábava primárně pro děti, ne pro dospělého? Myslí si snad, že když se dospělý jednou projede s bojácným dítětem na klouzačce, že si to nějak užívá? Že je to pro něj zábava, za kterou má platit? Jasně, že ne. Dospělý je tam pouze na hlídání svého dítěte. A garantuji vám, že když bych tam nemusela a mé dítě to stoprocentně zvládlo samo, tak tam nejdu. Jaká je to pro mě zábava, že tam několik hodin sedím u nedobrého kafe, pochybného zákusku a limonády ze supermarketu. A čas od času se zvednu dohlédnout, zkontrolovat, nebo vyřešit problém.

Naopak to funguje

Podívejme se na to z druhé strany. Je kvanta míst a akcí pro dospělé. Ti zde platí plné vstupné. A co když jdou s malým dítětem? To může jít zdarma. Jak by také ne, když je to akce, která zaujme jen dospělého a malé dítě z toho ani nic nemá. Proč by mělo platit za něco, co není určené pro něj a je tam jenom proto, že tam být musí. Jenom proto, že jeho rodič zrovna nesehnal žádné hlídání. A tak nezbývalo nic jiného než vzít dítě s sebou.

Na kom chcete vydělávat?

Říká se, že kdo chce víc, nemá nic. Přesně tohle mi vždycky probleskne hlavou, když mám platit horentní sumy i za sebe, ač jsem jenom doprovod. Je mi jedno, kolik mám platit za dítě. To je vaše cenová politika, nastavte si ji, jak chcete. Je na nás, zda ji budeme respektovat, nebo ne.

Ale abych platila za sebe, to se mi opravdu nechce. Na kom vlastně chcete vydělávat, na tom, že menší děti, které podle provozního řádu stejně nemohou přijít sami, doprovodí jejich rodiče? Kteří tam s nimi dle řádu musí a vy toho v tu chvíli využijete tak, že je stáhnete o prachy? Ptám se, proč?

Opravdu vám přítomnost nás, rodičů, kteří si u vás ještě navíc dají něco k jídlu a pití, přidělá takové vícenáklady, že je musíte kompenzovat vysokém vstupným? Nebo na nás chcete jenom vydělávat i když víte, že si tam neužíváme ani minutu? Jediné, co si já z takové návštěvy odnáším, jsou starosti a nervy. Zda se potomkovi něco nestane, třeba úraz.

Anketa

Souhlasíte s cenovou politikou dětských koutků?
Ano, jejich podnikání, jejich věc
15 %
Ne, ale toleruji ji
0 %
Ne, snažím se tam nechodit
45 %
Nevím, nenavštěvuji
40 %
Celkem hlasovalo 60 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz