Hlavní obsah
Názory a úvahy

Radši se brodit v odpadcích než si domů pozvat cizí ženu na úklid

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Nechat někoho cizího, aby mi šmejdil po bytě a dával mi najevo mou neschopnost? To v žádném případě.

Článek

Úklidové firmy, živnostnice, ale třeba i maminky na mateřské vykonávající úklidovou činnost jako přivýdělek. To jsou dnes možnosti pro toho, kdo chce mít doma dokonale uklizeno, ale nechce tomu věnovat ani čas, ani úsilí. Na první pohled skvělé a jednoduchá služba. Vy zaplatíte domluvenou hodinovou nebo úkolovou sazbu a daná osoba vám doma uklidí.

Cizí člověk mezi naším majetkem

Už od útlého věku učíme děti, že se nemají bavit s cizími lidmi. Že se s nimi nemají dávat do zbytečného hovoru, že si od nich nemají nic brát. Ani že k nim nesmí nasedat do auta, nemají se nechat doprovázet domů. A už vůbec by dítě takovou osobu nemělo zvát k sobě.

Ale najednou, v dospělosti, máme udělat přesný opak. Domluvit se s cizí dámou na úklid a pozvat ji do našeho bytu. Do nemovitosti, kde máme běžně k dispozici věci za několik desítek tisíc. Stačí spočítat hodnotu běžných šperků, notebooků, tabletů. Je tu ale i televize, nějaké kuchyňské spotřebiče, nebo i drahé oblečení. Najednou k tomu všemu dáváme cizímu člověku přístup. A že má nějaké kladné anonymní online hodnocení, to má být záruka?

Moje ostuda

Nejsem až tak paranoidní abych si myslela, že někdo pokoutně kuje plány na to, že bude nenápadně vykrádat nemovitosti během objednaného úklidu. Jsem ale přesvědčena, že se něco podobného může stát.

Větší problém mám se svým morálním blokem. Ve chvíli, kdy si zvu ženu na úklid dávám najevo, že jsem čuně. Že jsem žena, která nezvládá péči o domácnost, která nestíhá, nebo že nemá základní pořádku milovné návyky.

Ne, není to běžná služba

Ti, kteří firmy nebo ženy na úklid využívají, budou pochopitelně mluvit o tom, že je to služba, jako každá jiná. Tak tomu ale není. Běžně využíváme jiné služby proto, že danou věc neumíme. Neumíme si doma udělat rozvody elektřiny, opravit spotřebič, udělat odpady. Neumíme udělat omítky, neumíme si opravit auto.

Ale umíme třeba zapojit pračku, umíme si vymalovat stěny, zvládneme smontovat nábytek. A ano, umíme také uklidit. Jenom se nám nechce. Jde tak o službu, kterou pouze potvrzujeme svou lenost, nebo totální neschopnost. Já mám za sebe jasno. Radši se brodit v odpadcích, než si domů pozvat cizí ženu na úklid a přiznat, že jsem jako matka a manželka totálně selhala.

Anketa

Využíváte úklidových služeb?
Ano, pravidelně
11,6 %
Začínám o tom přemýšlet
18,9 %
Ne, nevyužívám
69,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 387 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz