Článek
Stojím u kasy v supermarketu a přede mnou dáma, které pokladní markuje nákup. A když je hotovo a pokladní řekne cenu, paní se zarazí. Něco se jí tam nezdá a honem chce vědět, kolik která položka stojí. A já už teď vím, že si nějaký čas počkáme. No jo, co se dá dělat. A tak čekám na to, až se vše vysvětlí. Ale už to trvá nějak dlouho.
Na to je kupon
Paní se začíná hádat, že nějaké její zboží mělo být levnější, že mělo být v akci. A paní pokladní hned argumentuje tím, že ano, ale jenom když je aktivovaný kupon v aplikaci. Očividně tenhle konflikt není první, který musí zažívat, asi už si někdo stěžoval. A vysvětluje, že když chce někdo slevu, zboží za nižší cenu, musí mít v mobilu aplikaci, v té si aktivovat kupon a teprve potom, po načtení aplikace, má na slevu nárok.
A hned byl problém: paní myslela, že je sleva pro všechny. A ona žádnou aplikaci nemá, nemá ani chytrý mobil. Takže následovalo další zdržování, protože madam zcela pochopitelně potřebovala tyhle položky stornovat. A mezitím, co jsme čekali na někoho s oprávněním to udělat, se rozpovídala.
To je diskriminace
Nejprve to odnesla pokladní, které začala nadávat, proč není vše jako dříve, kdy byl jenom leták na celý týden a vše platilo tak, jak tam bylo psáno. No, jako kdyby pokladní s tím něco mohla udělat. Jako kdyby měla vliv na to, co bude v akci, nebo že se zavede systém nějakých kuponů.
A potom se dotyčná paní otočila na mě. No, to asi neměla dělat, teď toho možná lituje. Začala mi totiž povídat o tom, že je to diskriminace. Že tohle není fér, že si tohle přece nemohou dovolovat. Já se na ni tak podívala a řekla jsem, ať se rozhlédne kolem sebe. Rukou jsem pokynula kolem dokola, ona otočila hlavu po obchodě.
Jste u nich
Vidíte to, pokračovala jsem? Jste v obchodě, v soukromém podniku. A vy jste sem přišla dobrovolně. A jestli si ten podnik nastaví nějaké slevové akce tak, jak chce, je to jeho právo. Vy buď nechoďte, nebo se přizpůsobte, nebo prostě kupujte za plnou cenu. Je to jejich podnik, jejich pravidla a vy jste tu zcela dobrovolně, madam.
A najednou bylo ticho, klid. Prodavačka provedla storno problémových položek, dáma si sbalila svůj nákup a odešla pryč. A mně by jen zajímalo, jestli se tam ještě někdy ukáže, nebo nikoli. Já věřím, že ano. Možná s aplikací.