Hlavní obsah
Příběhy

Vybraný hotelový pokoj byl za trest. A recepční drze nabídl přesun do horšího

Foto: Freepik

Že přidělený pokoj v hotelu není ideální, to už jsem zažila. Ale aby nám jako kompenzaci nabídli horší?

Článek

Když si někde něco objednám, chci to také dostat. A je mi úplně fuk, čeho se to týká — jestli jídla, výrobku nebo služby, včetně hotelového pokoje. Když jsme vyrazili na rodinný výlet, těšili jsme se, že si za několik dní odvezeme spoustu nových zážitků a užijeme si hodně legrace. Bohužel, první zážitek se týkal právě hotelového pokoje a moc velká legrace to tedy nebyla.

Váš pokoj je připravený

Přijdeme na recepci, ohlásíme se, předložíme doklady. Recepční si nás zapíše, předá nám karty od pokoje a nasměruje nás k němu. A my už se těšíme, jak si po cestě trochu odpočineme. Nastává však šok — jakmile otevřeme dveře, zjistíme, že všechno je jinak, než mělo být. Pokoj vypadá úplně jinak než na obrázku: je menší, má jiné vybavení, jiné postele. Tohle rozhodně není ten superior, který jsme si vybrali podle fotografií na webu i v aplikaci rezervačního portálu.
Nábytek je starý, oprýskaný, v pokoji je divný zápach. Všechno působí dost podivně — úklid by také mohl být lepší. To nebereme a vracíme se na recepci s tím, že máme s pokojem problém. Recepční si vyslechne naše připomínky a pak přijde další šok.

Můžu vám dát ještě horší pokoj

Pokud nejsme spokojeni, může nám prý dát klasický dvoulůžkový pokoj. Jiný volný superior, který jsme si rezervovali a zaplatili, nemá — tenhle byl poslední, ostatní jsou obsazené. A pochopitelně, pokud bychom chtěli výměnu, žádná finanční kompenzace není možná: downgrade je výhradně naše rozhodnutí.
Chvíli váháme a potom žádáme, aby nám dvoulůžák ukázal. Jakmile ho vidíme, je rozhodnuto. To je jiné kafe: uklizený, s novým nábytkem, čistý, krásný. Jen je o dost menší, ale pořád lepší než bydlet v té původní hrůze. Akceptujeme tedy nabídku výměny — papírově horší, ale ve skutečnosti mnohem lepší pokoj.

Byl prý v pořádku

Samozřejmě si to nenecháme líbit a vše ještě konzultujeme s manažerem. Ten je ale jak kolovrátek: pořád tvrdí, že superior, který jsme dostali, je zcela v pořádku — patří prý mezi starší, dosud nerekonstruované varianty, které jsou na fotkách, a je takový, jaký má být. Žádná kompenzace za cenový rozdíl nepřipadá v úvahu.

Tak to necháváme být a pobyt si užijeme. Negativní recenzi však tenhle hotel nemine — a hlavně už moc dobře víme, kde se nikdy v životě neubytujeme. Pokud na nás někdo rozjíždí takhle falešnou hru, nebudeme mu nosit své těžce vydělané peníze; utratíme je radši tam, kde fotky odpovídají realitě a kde se jakékoli problémy řeší tak, jak se má — tedy ve prospěch hosta.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz