Hlavní obsah
Příběhy

Zapomněla jsem si mobil a ztrapnila se v obchodě. Cizí lidé mi museli pomáhat

Foto: Freepik

Nemám nic proti slevovým aplikacím ani proti různým kuponům v nich. Dokud si nezapomenu mobil.

Článek

Jsou lidé, kteří na slevové aplikace doslova nadávají. Prý je to komplikované, prý je to diskriminace, prý to není pro každého. A já říkám: je to věc toho obchodu. Já to vítám, aspoň mám vše v mobilu, nemusím tahat v peněžence nějaké nesmyslné plastové kartičky. Problém ale může nastat, když zapomenu telefon. To se mi stalo teď a zjistila jsem, jaký problém to je.

Jenom pro pár věcí

Znáte to: jedete kolem supermarketu, a tak si řeknete, že si tam jen skočíte pro pár věcí. A když to má být opravdu jen malý nákup, je jasné, že s sebou nic netaháte. Já si v autě nechala i kabelku s peněženkou, stejně jako mobil. Na ruce nosím hodinky, kterými platím, takže mám vyřešeno.

Vešla jsem do obchodu, šla na jistotu po akcích a po tom, co potřebuji. Naházela jsem nějaké věci do košíku a už si to štrádovala k pokladně.

Ta cena je jiná

No jo, ale nastal problém. Markuji zboží a zjišťuji na displeji, že se mi zobrazují jiné ceny. Tak načtu všechno a oslovím prodavačku, která pracuje v úseku samoobslužných pokladen. Podívá se mi na displej, na to, co mám za zboží, a řekne, že slevy jsou navázané na aplikaci, že musím načíst svou zákaznickou kartičku, jinak mám smůlu.

A ejhle, problém. Najednou mi došlo, že aplikaci mám v telefonu a telefon mám v autě. Rychle si v hlavě propočítávám, kolik bych přeplatila, kdybych to vzala bez slevy. Bylo by to asi 80 Kč, to se mi nechce jen tak nechat být. A tak potřebuji problém řešit.

Dojdu si do auta

Říkám prodavačce, ať mi u nákupu, u pokladny, počká, že si jen zaběhnu do auta pro telefon, kde mám aplikaci a slevovou kartičku. Moc se na to netváří, ani se jí nedivím. Asi tuším, co si v danou chvíli o mně myslí: že jsem hloupá blondýna, která není schopná jít do obchodu se vším, co potřebuje.

Já vám to pípnu

A najednou za sebou slyším celkem příjemný a milý, i když neznámý hlas. Paní se dere k mojí pokladně, k mému namarkovanému zboží, a říká, že mi to tam pípne. Pokud tedy nevadí, že použije svoji kartičku. Říkám, že vůbec ne, že budu moc ráda, když mi pomůže — mně se nákup zlevní a já nebudu muset do auta.

Do všeho se vkládá ještě prodavačka, která mě upozorňuje, že to není dobrý nápad, že tím přijdu o body. No, tohle je mi v danou chvíli opravdu úplně jedno. Já se stydím, je mi trapně a o nějakých pár bodíků, které patrně stejně nikdy nevyužiji, mi opravdu nejde.

A šup: paní pípá svůj čárový kód, mně se přepočítají ceny a můžu jít platit. Celá rudá z ostudy, způsobené jen tím, že jsem vyrazila na malý nákup bez mobilu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz