Článek
Úvod do situace
Situace se stala v malém obchůdku (asi 2 metry čtvereční), ve kterém prodavačky začínají v devět hodin a v pokladně mají dva tisíce základ, aby mohly vracet zákazníkům.
Bylo půl desáté, když se před obchodem zastavil muž. Koupil si zboží za šest set korun, zaplatil tisícikorunou. Bylo mu vráceno. Za pár minut přišly dvě další zákaznice, nakoupily za tři sta korun a chtěly platit zase tisícikorunou. Prodavačka věděla, že jí na rozměnění moc nezbývá, tak se zeptala, jestli to nemají přesně, nebo jestli nemohou zaplatit kartou.
„Ne!“ odsekla starší z žen. V tu chvíli už za zmíněnými zákaznicemi stály další dvě, situaci sledovaly.
Prodavačka tedy vzala vše, co mohla, vrátila příjemné zákazníci a tím vyčerpala bank. Zbývalo se jen modlit, že další budou mít přesně, nebo aspoň budou mít blízko k přesné částce.
Třešnička na dortu
Jak ženy vítězně odešly, další dvě zákaznice postoupily a objednaly si cca za dvě stě. Platily pětistovkou.
„Prosím, můžete zaplatit kartou? Já tak brzo ráno nemám na vrácení,“ zkusila to slušně prodavačka.
„To nemyslíte vážně. To není můj problém! Platím hotově!“ odsekla žena.
„Tak já vás nemůžu obsloužit…“ odpověděla prodavačka, přitom počítala drobné, jestli to náhodou na vrácení nebude stačit.
„To je drzost, já tu čekám čtvrt hodiny a tohle! Budu si stěžovat.“
Přitom prodavačka dopočítala, má na vrácení aspoň této… ženě. Vzala si peníze a vyskládala na pult peníze na vrácení. Samé dvacetikoruny a desetikoruny.
„Tak to nemám radost, co s tímhle mám jako dělat, já chci papírové!“ rozčílila se žena, když viděla, co si má dát do peněženky.
„Říkala jsem, že nemám na vrácení, je zázrak, že v kase bylo tohle,“ odpověděla už otrávená prodavačka, stále se snažila být slušná.
„A mám kartu, abys věděla, ale za to, jak se chováš, jsem tě vytrestala,“ ušklíbla se žena a hrnula se mince do peněženky.
„Já jsem vytrestaná, ale vy máte z kabelky těžítko…“ zavrtěla hlavou prodavačka. „A od kdy si tykáme?“
Na to se zákaznice nafoukla a řekla: „Mlč, my odcházíme…“ A díky bohu skutečně odešly.