Hlavní obsah

Menopauza? No a co.

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Jeden kolega kdysi o ženách, prožívajicích tuto etapu života prohlásil, že „už myslí jen hlavou“. Jistěže to mínil jako urážku, neboť jeho, krasavce největšího, nechala paní profesorka rupnout.

Článek

Vyletěl od zkoušky dřív, než stihl otevřít dveře. Tedy tvrdil to on, já mám jisté pochybnosti.

Nicméně ono “ myšlení už jen hlavou", jsem už tenkrát považovala spíše za poklonu a před paní profesorkou klobouk dolů. Krása a poněkud nabubřelé charisma nepřebilo nedostatečné znalosti.

Sám přechod do nové etapy života může být a pro mnoho žen také je hodně náročný. Nicméně, tady by mohlo klidně zaznít „cesta je cíl“. Sice žádná z nás neví, kdy onoho kýženého cíle dosáhne, ani jak dlouho to potrvá, ale zjevně se to dá přežít.

Já jsem tedy zřejmě dostala záchvat krize středního věku a na stará kolena se jala dohánět ztracené mládí. Prošvihla jsem za mládí svůj největší sen, totiž jezdit na koni. Poté to nešlo, protože práce a děti…a všechny víme.

Přechodné období bylo nepříjemné, ale po pravdě jsem byla tak pohlcená svým snem, že jestli jsem se potila, tak proto, že jsem se usilovně snažila dokopat tělo k nezvyklému pohybu, ziskat zpět jakousi rovnováhu a správně dýchat. Bolelo mě úplně všechno, dokonce i to, o čem jsem nevěděla, že to v těle je. No asi jsem tu biologii a anotomii nějak odflákla.

Taky jsem padala. To k jezdění na koni patří, jediný způsob, jak nespadnout, je na koně vůbec nelézt. Dobré na tom bylo, že jsem zjistila, že tělo ještě pořád drží pohromadě.

Jednoho dne všechno přestalo bolet, kůň pode mnou šlapal a já jsem si uvědomila, že konecně nemusím řešit menstruační pomůcky. V sedle nic moc.

Cíle bylo dosaženo. Je to paráda. Přestalo mě bavit se zbytečně šlechtit a sledovat trendy, začalo mi být mnohem víc jedno, co si o mně kdo myslí a jestli jsem „správná žena“. Takže už vím, co je to „myslet jen hlavou“.

Ty hormony, nutící mě opečovávat všechny okolo, včetně různě toxických osob , už neobtězují a nezamlžují obzor, takže jsem udělala pořádek ve vztazích a už mam jasno v tom, kdo si zaslouží můj čas a mé city.

Ne, rozhodně nejsem sobecká a necitelná, ale už vím, kdy neplýtvat na ty, kteří si to nezaslouží.

Jdu si, kam chci a kdy chci, bez pocitu provinění, že někoho, nebo něco zanedbávám a užívám si života.

Když do mého života zasáhly úzkosti a panické ataky. Není to příjemné a tyhle „kámošky“ mi už zůstanou. Už s tím umím žít a když na to přijde, umím to na rovinu říct, protože někddy jsem „divná“, nezavolám, neozvu se, zalézám do temnoty. Známí i kamarádi to vědí a počítají s tím. Je ulevné to vědět a být si jistá, že když vylezu ze své díry, nikdo nebude okázale udiven, uražen, nebo nastvaný. Jen „ty jsi tu, super“.

Menopauza není žádná brzda života, spíše naopak. Mám odchováno, tak se věnuji tomu, co mám ráda a co mě baví. Možná mám štěstí miluji zvířata a zvířata jsou, jak známo terapeutická.

Každá máme něco, co nás baví a co chceme dělat. Je čas. Čas naplnit své sny. Dokonce i ty bláznivé a zdánlivě nesplnitelné. Když jsem to zvládla já, dokonce i se svou „porouchanou hlavou“, tedy se svými úzkostmi a panikami, které umí zasáhnout i do uplně všedních věcí, tak se to zvládnout dá.

Jasně, když se dáme na sport, na olympiádu to nebude. No a co, kdo by stál o všechnu tu dřinu a stres. Dělám to pro radost a protože se mi chce, navíc je pořád co zlepšovat, takže to nutí jít pořád dopredu.

Chce se vám běhat, tančit, napsat knihu, uplést přehoz přes postel, chovat křečky, nebo koně? Je čas, milé dámy. Žádné že co jsem nedosáhla doteď, už nedosáhnu, neexistuje.

Že se někdo občas uchechtává? Jistěže, když jsem se zpočátku zoufale plácala po jizdárně, to bylo hihňání od holčiček. Kde dnes, po pár letech jsou? Nevím, ale já jsem v sedle pořád. Směje se manžel? Tak ho nechte smát a hnít na gauči a jděte si za svými sny. Třeba v malém, nemusíte hned kupovat koně, ani letět do Keni. Přemýšlejte, jak by to šlo, nehledejte důvody, proč to nejde.

Sny mají tu výhodu, že jsou vaše a jen vy na ně máte vliv, na rozdíl od práce, nebo druhých lidí, kteří vám občas lezou do života a na nervy.

Společnost je divná, když nám podsouvá, že jsme staré, že tohle se pro nás nehodí, tamto už není pro nás. Mladé redaktorky otravují s články o vhodném oblékání a cilená reklama je tak leda na intenkontinenční pomůcky. Jsou snad tvůrci reklam pošahaní?

Jsou, stačí vhodně nabídnout ženám, které vědí, co chtějí a kdo to dřív pochopí, vyhraje. Do té doby si poradím i bez vás, protože díky, hloupé rady, ani inkontinenční pomůcky nepotřebuji.

Ještě mě čeká pořádný kus života a hodlám ho žít, ne přežít. Že se něco nedá stihnout? Že už to nejde? Osobně se na to podívám a prozkoumám to. Myslím, že když se chce, jde všechno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz