Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Stará dáma jde na to

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marie Anna Zrzavá

Trénovala jsem pilně, zvládla vsechny chody, zpracovala všechny strachy a co dál?

Článek

Na ranči se pořádalo skokové soustředění. Jdu se dívat, pochopitelně, jak to té mládeži jde. Bavím se s pořadatelem a… on se ptá, jestli se nechci přidat! „Jasně, že chci,“ vyhrknu, aniž bych domýšlela důsledky. Vím, že mě sledoval, tak asi usoudil, že se nezabiju. Po pravdě, cítím vděk, dosud nikoho nenapadlo mě k něčemu takovému přizvat.

Rozechvěle sedlám a strojím Grace, ruce se mi trochu chvějí. Konečně se mi splní přání, které jsem nepřiznala snad ani sama sobě, skočím si na své milované klisně. Grace dobře ví, že se děje něco mimořádného a netrpělivě podupavá. Také z boxů vidí, že na jízdárně se skáče. To ona umí a miluje.

Na place cítím, jak je netrpělivá a natěšená, přešlapuje, poskakuje na místě, při opohybování nechce klusat a rovnou nacválává. V lotu jsou s námi další tři koně se svými mladými jezdkyněmi. Začínám lehce panikařit, ale když už jsem sem vlezla, neuteču. Sleduji ostatní, snažím se soustředit na to, kudy vede trasa, abych nezabloudila.

Jsem na řadě. Pobízím Grace, která s nadšením vyráží do akce. Mířím na malou překážku a „skočí!“ ozve se hlas trenéra. Klisna elegantně skočí, z mé strany je to malinko kostrbaté, ale narovnávám se v sedle a pokračujeme dál. Strach opadává, jen směřuji koně na překážky a ten dokonalý skokový stroj pode mnou dobře ví, co má dělat. Soustředím se na sebe, už vnímám i pokyny trenéra a další skoky už zvládám o dost obratněji.

Ještě dvakrát si lehce pozměněnou trať projedeme a je konec. Seskakuji z koně a nohy se mi lehce třesou. Přece jen je to zase jiný, nezvyklý pohyb. To, co vypadá tak lehce a elegantně, je dřina. Sklízím lehkou pochvalu, zato Grace se dostává ovací a obdivu. „Na ní bych si skočil hned,“ nechává se slyšet trenér. „Klidně,“ odpovím upřímně. Vím, že Grace by si ráda skočila výš a na rozdíl ode mně se nezdá, že by ji to nějak unavilo.

Trenér využívá pauzy, překážky jsou zvýšeny a Grace se skvělým jezdcem může ukázat, co umí. Nádhera, všichni zírají, jak umí. Na překážky jde s jistotou, neřítí se bezhlavě, ani se neloudá. I ve svém věku je pořád krásná. Úžasný kůň.

Dostáváme nabídku pravidelných skokových tréningů, za nás obě přijímám. Tento den se podařil a já konečně zažívám ten pocit jezdce, když se daří. Investovala jsem do toho mnoho sil, času i peněz, ale nelituji. Je nádherné, když se člověku v mém věku splní dětský sen.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz