Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak jsem si užívala Halloween před 80 lety

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Co je v jedné době zábava, může být v jiné téměř trestný čin.

Článek

Co je Halloween, ví dnes téměř každý. V době druhé světové války to byla věc prakticky neznámá. Můj otec někde vyčetl, že se v ten večer rozsvěcují vydlabané dýně. Bydleli jsme na vesnici v severovýchodních Čechách v domku se zahradou. Dýně pěstovala již moje babička a vařila z nich kompot. Na nic jiného v té době nebyly recepty. Tehdy se jim říkalo turek. Tatínek mně chtěl udělat radost a tak jednoho turka vydlabal, prořezal otvory pusu, zuby a oči. Dovnitř dal rozsvícenou svíčku. Tento nezvyklý výtvor postavil na zahrádce na stráňku za potůčkem. Vypadalo to opravdu strašidelně. Kolemjdoucí se zastavovali a dívali se na dýňovou příšerku. Mně bylo v té době pět let a byla jsem na tuto ozdobu nesmírně hrdá. Radost však netrvala dlouho. Další den k nám přišel místní četník a důrazně tátovi sdělil, že to osvětlení musí okamžitě pryč. Jako důvod udával, že se podle svitu té jedné svíčky uvnitř turka mohou orientovat nepřátelská letadla. Byla to totiž doba všeobecného zatemnění. I když ten příkaz byl zcela nesmyslný, raději jsme ozdobu zahrady zlikvidovali a nastrouhali ji slepicím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz