Hlavní obsah

Co je fyziologický vzdech a jak vám vytvoří krásné svátky a úspěšný Nový rok 2024?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marie Madeja

Fyziologický vzdech je neuvěřitelně jednoduchá a úderná technika, která ovlivní naše tělo v řádu vteřin. Funguje i v případě velmi silného stresu, spirálujících myšlenek, panické ataky nebo v přítomnosti fyzického nebezpečí.

Článek

Kdykoli chceme uklidnit automatickou reakci našeho těla a převzít kontrolu zpátky.

Jednoduše je to eso v rukávu, pokud jsem často nechtěně reaktivní. Například:

  • Pokud si chci sednout k počítači a konečně pracovat, ale už zase mi na klávesnici skočila kočka. Nebo někdo milovaný potřebuje mou pomoc. A mě přemůže vlna zoufalství.
  • Pokud jsem 3 dny prokrastinovala a teď, když si konečně mám šanci sednout k počítači, přemáhá mě vina a hamba a sahám po instagramu.
  • Pokud mám za tři minuty call, na který nejsem připravená a panikařím.
  • Pokud mám 728 tisíc úkolů, a nevím co teď.
  • Pokud dostanu jobovku.
  • Pokud jsem 2,5 milisekundy od spuštění laviny výčitek a křiku, kterých vím, že budu litovat.

Samozřejmě počet využití je prakticky nekonečný a ve chvíli, kdy si všimnete, že technika funguje, budete ji sami kreativně využívat na vybudování vašeho života.

Jak na to

Jednoduše: nádech +ještě jedno dodechnutí + dlouhý výdech.

Stačí zopakovat 3 - 5× zatímco vnímám efekt dechu na tělo.

Jak může technika transformovat vaše letošní svátky?

Na Vánoce máme všichni triggerujících momentů nemálo a 30 vteřinová technika, která nás rychle zresetuje a uklidní se samozřejmě hodí.

Pokud ale začnete techniku používat už teď, kolem Vánoc si budete dávno užívat dlouhodobých výhod pravidelné regulace vašeho nervového systému z nebezpečí do bezpečí.

Vaše tělo se zrelaxuje už jenom proto, že ví, že v nepříjemné situaci má nástroj a oporu. A taky protože že poslední měsíc průměrně prožívalo výrazně méně stresu než obvykle.

Dlouhodobě tak můžete žít život více podle sebe, pomalu a postupně si brát větší a větší výzvy, cítit kontrolu a bezpečí.

Ještě pro zopakování

Kdykoli tedy chcete reset, čerstvý přísun energie a vzduchu a mentální vzpruhu, stačí prostě (NÁDECH + NÁDECH + VÝÝÝÝÝDECH)x3

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz