Hlavní obsah
Aktuální dění

Jak vidí mladá generace Petra Pavla?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Současný prezident Petr Pavel už více jak 100 dní sedí na Pražském hradě. Jak se na něj dívá mladá generace? Ví vůbec mladí, kdo je vlastně Petr Pavel? Do jaké míry dokázala jeho kampaň oslovit prvovoliče?

Článek

Čtvrtek 9. 3. 2023, poslední vyučovací hodina. Tajně pod lavicí jsem sledovala inauguraci Petra Pavla s pocitem, že se na naší politické scéně konečně něco rozpohybovalo k lepšímu. Odcházela jsem z hodiny dřív, šla chodbami našeho gymnázia a najednou slyším z nějaké třídy hrát českou hymnu. Tohle byl pro mě moment, kdy jsem si uvědomila, že se na Pražský hrad vrací hodnoty z dob Václava Havla. Nemohla jsem uvěřit tomu, že se tam po několika letech dostal opět někdo reprezentativní. Někdo s úctou k demokracii, kdo místo urážek novinářům nabídne svůj kalendář. Nejen z hodin dějepisu totiž už vím, že ne vždy se podaří mít v čele státu takovou osobnost, jakou je právě Petr Pavel. Avšak nikdo není dokonalý, dokonce ani prezident.

Bylo by naivní si myslet, že zvolení nového prezidenta vyřeší všechny problémy, kterým aktuálně musíme čelit, jako je válka na Ukrajině, s ní spojená migrační krize, vysoká inflace či trable spojené s chystaným konsolidačním balíčkem. Avšak i přes to, že prezident má v naší zemi funkci spíše reprezentativní, může věci značně rozhýbat a posunout. Od vlády Miloše Zemana je vidět obrovská změna k lepšímu, pan Pavel se vrhl do práce po hlavě. Navštěvuje kraje, snaží se být prostředníkem mezi vládou a opozicí a dokonce i otevřel Hrad veřejnosti.

Co se týče jeho kampaně, mně osobně se zdála skvěle mířená na většinu skupin obyvatelstva, avšak musím podotknout, že nejlépe mířenou kampaň na mladé lidi měla dle mého názoru Danuše Nerudová. Z mého průzkumu však vyplynulo, že některé mladé lidi kampaň Petra Pavla oslovila víc než kampaň paní Nerudové.

„Nijak zvlášť jsem si ničeho moc nevšiml, asi jen nějakých billboardů a plakátů. Dokonce si myslím, že měl nějakou reklamu na YouTube, ale jinak za mě celkem nevýrazná předvolební kampaň.“

„Ze začátku jsem ji moc nesledovala, ale po 1. kole jsem ji začala sledovat intenzivněji a hodnotím ji, jako velice vyvedenou kampaň.“

„Dle mého názoru velmi dobře udělaná kampaň hlavně díky aktivitě na sociálních sítích. Hlavně na Instagramu a i YouTube, kdy se setkával s různými youtubery, které sleduje hodně mladých diváků a myslím si, že i ti mohli ovlivnit názor rodičů a jejich výslednou volbu.“

Poté v mém dotazníku přišly na řadu předvolební sliby. Téměř před každými volbami jsme zahlceni sliby, které ale mohou být nesplnitelné. Proto je důležité se vždy zamyslet nad tím, jestli je slibovaná věc skutečně v rukou voleného, či nikoliv. V případě Petra Pavla to byly sliby jako otevření hradu veřejnosti, transparentní a pravidelná komunikace či zodpovědné jmenování ústavních soudců. Takto se k předvolebním slibům Petra Pavla vyjádřili mladí v mém dotazníku:

„Všechno znělo srozumitelně, věděl o čem mluví a elegantně vše vysvětlil, takže na mě to zapůsobilo. A myslím si, že snad všechno dokáže splnit.“

„Samozřejmě je jasné že ten systém nejde dohnat k dokonalosti a že tyto sliby mohly být přehnané kvůli nahnání voličů, ale myslím si že ze všech to myslel nejvíc vážně.“

Respondenti také ukázali, že o Petru Pavlovi vědí i něco z jeho minulosti. Padly zmínky o působení v NATO, záchraně francouzských vojáků, ale i o vstupu do KSČ. Dále jsem respondenty poprosila o stručné zhodnocení Petra Pavla v prezidentské funkci, zde jsou jejich odpovědi:

„Klidný, umírněný, snaží se spolupracovat s vládou, rozhodně lepší než jeho předchůdce.“

„Velmi reprezentativní, řádný, důstojný, prostě generál v službě prezidenta.“

„Rozhodně je to někdo vhodný pro reprezentování naší země. Mohl by být méně závislý na svém týmu, ale jinak si myslím, že Českou republiku dovede někam výš.“

„Za mě si myslím, že to je nejlepší prezident za dlouhou dobu. Člověk, co to má v hlavě srovnané, a chce naši zemi rozvíjet. Ne jen si nahrabat peníze.“

Takto hodnotí působení Petra Pavla ve funkci mladí, převážně středoškoláci, kterým mockrát děkuji za odpovědi v dotazníku. A co vy? Jste spokojeni s panem Pavlem na hradě? Je něco, co byste ještě změnili? Dejte mi to vědět do komentářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz