Hlavní obsah

Před Českou národní bankou čekaly desítky lidí i přes noc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Markéta Langerová

situace před ČNB okolo čtvrté hodiny ranní

Česká národní banka začala vydávat tisícikorunu, na kterou čekaly spousty lidí před budovou ČNB i přes noc. S některými z nich jsme udělali i rozhovory, na které se můžete těšit v dnešním článku

Článek

Od 8. února 2023 začala Česká národní banka vyměňovat tisícikorunu s přítiskem k výročí 30 let od úspěšného rozdělení česko-slovenské měny. Směna běžné bankovky za tu s přítiskem byla možná v několika městech po celé České republice, mezi nimiž byla města jako například České Budějovice, Plzeň nebo Ostrava. Do oběhu se dostalo přibližně 200 tisíc bankovek.

My jsme vyrazili před pražskou pobočku ČNB, kde už okolo třetí hodiny ranní stály desítky lidí ve frontě a čekaly na výměnu i přes to, že pražská pobočka otevírala až v 7:30. Sešly se tu spousty lidí z různých koutů republiky, kteří měli několik zajímavých důvodů, proč tu čekali tak brzy. Dle výpovědi jednoho z čekajících si lidé navzájem drželi místa, popíjeli spolu, hlídali si křesla a vznikala tak nová přátelství a známosti napříč republikou. Panovala tu velmi přátelská atmosféra, ale i ochota dát nám rozhovor. Úryvky z nich si můžete přečíst v článku níže.

Co vás vedlo k tomu tu tak dlouho čekat?

- čekám tu už od jedné hodiny, a to kvůli tomu, že jsem 93. ročník, a tu bankovku chci jenom kvůli tomu, že jsem se v tom roce narodil

- chci to pro vnoučata, mám pět vnoučat, tak pro každé jednu a na mě už nezbyde (na osobu bylo možno vyměnit pouze 5 ks bankovek, pozn. red.)

- já je (bankovky) sbírám, stál jsem tady na ty stovky, dvacky, jsem tady více méně každej rok. Mám doma asi 20 sad těch dvacek, těch stovek asi patnáct

Už jste se někdy účastnil(a) nějaké podobné akce?

- ještě ne, je to moje premiéra

- už jsem tu byl několikrát

- asi to je moje první stání

Odkud jste sem přijel(a)?

- jsem z Letňan

- České Budějovice

- z Prahy

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz