Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Jahodka indická: připomíná lesní jahody, může však způsobit zdravotní komplikace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Markéta Rohovská, a bruev, Canva

Jahodka indická má kulaté plody, bez vůně a mdlé chuti

Jahodka indická je okrasná rostlina, která roste především v městských parcích. Pomalu na ně můžete narazit i ve volné přírodě. I když se nejedná o jedovatou rostlinu, je lepší se její konzumaci vyhnout.

Článek

I když se jahodka indická, jak jsem zjistila vyskytuje u nás v přírodě už pár let, já jsem na ni narazila teprve nedávno. Tato jahoda s nezvykle kulatým plodem mě překvapila. Už od pohledu mi přišla sice zvláštní, ale přesto jsem ji vyzkoušela. Jahodka má plody kulaté a poměrně velké kališní listy. I když je jahodka oficiálně řazená mezi téměř nejedovaté druhy, je ovšem nejedlá. A to jsem i hnedka po ochutnání zjistila. Chuť je totiž mdlá, a tak divná, že jsem ji stejně hnedka vyplivla. Navíc jahodka nemá příjemnou vůni jako jahody ať už lesní nebo zahradní. Je bez vůně. To už mě mělo varovat.

I když je jen nejedlá, a ani mdlá chuť by vás neodradila, nekonzumujte ji. Pokud nemáte zdravotní komplikace, tak vám neublíží. Ovšem dávka nad 20 bobulí může způsobovat zažívací obtíže. Ale jak jsem psala, nemyslím si, že byste si ji spletli, protože plody opravdu vypadají jinak a já už si ji nespletu, protože už vím, že nejde o jahodník, ale o okrasnou rostlinu s naprosto mizernou chutí.

Foto: Markéta Rohovská, a bruev, Canva

Lesní jahoda k ochutnání přiláká i svoji typickou vůní

Květy jahodky jsou žluté, takže i během kvetení už ji poznáte od jahodníku. Nikde se mi však nepodařila najít informace o listech jahodky, jestli stejně jako plody jsou nejedlé. Protože listy jahodníku lze využívat například na čaj. A taky si nejsem jistá, jestli se dají listy jednoduše rozeznat, budu ráda, když mi do komentáře napíšete, jestli máte nějaké zkušenosti s listy jahodky indické a lesních jahod, zda lze od sebe nějak tyto dvě rostliny rozeznat, když právě nekvetou a nejsou na nich ani plody.

Proto nejen sobě, ale i vám pro jistotu doporučuji, kdybyste vyrazili na listy jahodníku, tak je sbírejte jen v případě, že jste si jisti, že se jedná o lesní jahody.

_________

Zdroj: https://www.zahrada-centrum.cz/clanky/598-jahodka-indicka-vam-chutnat-nebude

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz