Hlavní obsah

Když něčemu nerozumím, může to znamenat 2 zcela odlišné věci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

976

Když já píšu, že něčemu nerozumím, říkám tím současně: Prosím, vysvětli mi to, abych ti porozuměl. Protože já to vidím jako své selhání, když ti nerozumím a ty o to stojíš.

Článek

A protože nechci selhat, tak se ptám, abych porozuměl druhému člověku. A hlavně: S každým, komu porozumím, se rozšíří můj obzor. Proto chci porozumět nejvíce těm, kterým nejvíce nerozumím.

Třeba těm, kteří si myslí, že když necháme Ukrajinu Putinovi, my budeme v bezpečí. Nebo těm, kteří vidí za vším jen peníze a obviňují z téhož všechny ezoteriky. Přičemž podle mých zkušeností jsou ezoterici spolu se sociálními pracovníky těmi, co statisticky o peníze nejméně stojí. A dokonce jsou léčitelé, kteří si nebrali peníze a tak se jim nosily flašky. A tak nebylo divu, že takový léčitel se stal alkoholikem, když peníze nesměl brát. Takže odmítání peněz má fatální důsledky i tímto způsobem.

A teď jsem si uvědomil, že je ještě druhý důvod, proč lidé říkají: Nerozumím vám. A není z toho cítit lítost nad sebou (že nerozumím), ale nad tím druhým. Jako kdyby každý měl povinnost být pro každého čitelný = aby se choval podle stejného mustru jako ten druhý. Což je pochopitelné pro člověka, který kašle na jakékoliv poznání. Ale když jsem to uviděl u ezoterika, tak mě bylo hned líto všech, kteří od daného člověka dostali rady.
Což už je velice blízko k jinému člověku, který si alespoň nehraje na ezoterika a který klidně napíše: „Já nic nečtu.“ A přitom odpovídá na všechno. Ale podle mě každý vidí, co je daný člověk zač. Stačí číst.

Připojte se ke skupině O zdraví a vztazích

https://www.facebook.com/groups/dotazyzdravi Tam se snažíme o spolupráci klasické medicíny a vědoteriky. Vědoterika je to nejlepší a nejúčinnější z ezoteriky vybrané na základě vědeckého pozorování výsledků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz