Hlavní obsah

Podle čeho si vybíráme náš vztah? Podle nevědomého vzoru - vztahu svých rodičů

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: martin daniel

Nikdy nebudu jako otec.

Ale není důležité, co nám řekli. Protože to nejpodstatnější se událo ve věku, kdy jsme ještě neuměli mluvit. To se tehdy nemohlo uložit do vědomé paměti, místo toho se to uložilo do podvědomí.

Článek

A protože většina z nás neví, jak s podvědomím pracovat, tak to nezměněné podvědomí způsobuje, že se zamilujeme přesně do takového člověka, který nejvíc odpovídá naší podvědomé představě o správném vztahu. Tedy tomu, co jsme zažili (nejvíc od svých rodičů) v nejútlejším dětství.

A přestože naše znalost podvědomí je už více, než 100 let stará, tak si většina z nás ani neuvědomuje, že náš život je ovlivněn převážně podvědomím. A dokud podvědomí je nezměněno, tak je celý náš život v podstatě předurčen předem. Detaily můžeme ovlivnit, ale to

podstatné můžeme ovlivnit jen tehdy, když se naučíme uzdravovat své podvědomí.

Ale vědomě se vyvíjíme. Takže vědomě víme, co chceme a co nechceme. A čím více se člověk vědomě odchýlí od vzoru, který dostal od svých rodičů, tím větší problémy má. Protože on ví, co vědomě chce a co vědomě nechce.

Ale o tom, do koho se zamilujeme, nerozhoduje naše vědomí. Ale naše podvědomí. Proto se Julie zamilovala do Romea, což byla vědomě největší hloupost. Proto byla paní Monyová nespokojená se svým prvním manželem, který byl až moc nudný. Protože její podvědomí potřebovalo jiného muže. Který ji nakonec zabil. Protože její podvědomí chtělo něco jiného, než její vědomí. Proto jsou desetitisíce žen, které trpí domácím násilím a místo, aby svého muže urychleně opustily, tak se nechají mlátit a pak na své muže nepodávají trestní oznámení, protože jejich podvědomí chce zůstat.

Proto paní Šichtařová se tvářila, že se nic neděje, ačkoliv její partner byl posedlý čistotou. A proto se dnes pan Pikora tváří, že to není pravda, protože to nedělal on, ale jeho podvědomá část. Není v mé moci rozpoznat, kde je pravda. Ale jsem si jistý, že kdyby chtěli oba pomoct, tak bych jim uměl pomoci, aby spolu mohli žít šťastně. Ale to je možné jen když si alespoň jeden uvědomí, že za to, co mezi nimi je, můžou oba. Dokud oba chtějí, aby se změnil jen ten druhý, tak ani jeden nemá šanci na skutečnou změnu.

Musím začít já, když chci změnu

Protože skutečná změna sebe znamená změnu svého podvědomí a tudíž i já sám mám možnost změnit vztah, protože když změním sebe, nemůže zůstat vztah beze změny. A když se ani pak vztah nezmění, jak chci já vědomě, tak se změním já a najednou zjistím, že už svého nezměněného partnera nemiluji. Protože mé podvědomí už nepotřebuje dále trpět. A mohu od něj odejít. V klidu. Zatímco předtím jsem toho nebyla schopná. I když mi to všichni kolem mě říkali.

Pořád jsem to zkoušela a nic

Pak to znamená, že váš problém je velmi těžký. Nebo to děláte způsobem, který nebude fungovat ani po 100 letech.

Já se nedivím, že lidé nevěří tomu, že změna může nastat, když kolem sebe vidí jen ty, kteří chodí na terapie a nic podstatného se nemění. Ale i malá změna je lepší, než nic. Ale nejlepší je vidět změnu po každém setkání. Ale to není možné vždy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz