Hlavní obsah
Lidé a společnost

Všechno dobré do nového roku všem. I těm, kteří se mnou nesouhlasí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Bez ohledu na to, zda se mnou souhlasíte či ne. Zda se mnou nesouhlasíte způsobem, který mě donutil se zamyslet a přehodnotit svůj názor.

Článek

Nebo to děláte tak nešťastně, že mě tím jen donutíte ještě víc věřit svému názoru, když prezentujete jen nenávist, hloupost a naivitu.

Takže všechny tyto názory objímám ještě jednou hromadně, protože vím, že nenávist je jen hluboká bolest. Vaše hloupost je jen nedostatek péče vašich rodičů o to, abyste měl možnost víc vidět a díky tomu se o sebe mohl postarat. Takže by se dalo říct, že čím jste dostal od rodičů, tím více chcete teď od náhradních rodičů = vlády.

Původně jsem chtěl psát jen o svých zkušenostech

s uzdravováním lidí, jejich emocí, zmatků, pocitů viny. O tom, jak můžeme zlepšit svůj život, vztahy, jak se doslova můžeme znovu narodit a žít život lepší, než kdykoliv předtím.

Dokonce jsem nechtěně donutil (některé) psychology, aby ve mně viděli konkurenci. Je mi to líto, protože já vidím všechny lidi jako součást celku a lepší je spolupracovat, než konkurovat.
A i když se mě pokusili sociálně zničit, teď už jsem jim za to vděčen. Protože kdyby to udělali v době, kdy jsem ještě trpěl depresemi po mrtvičce, tak by to možná skončilo špatně. Zatímco takhle jejich pokus mi ublížit nevedl k další atace deprese, ale naopak mě probudil do života. A tím mi pomohli dokázat, že je rozdíl mezi léčbou deprese a jejím uzdravením.

A já díky nim mohu pracovat na tom, aby psychoterapie nepřátelsky nepřevzala terapii, která je mimochodem o tisíce let starší.
A vidím jako svůj úkol podělit se s ostatními o to, co mi bylo dovoleno nahlédnout. A čím víc lidem se udělá dobře, tím více bude dobře nám všem a časem se to možná budeme učit ve školce, že jak vidíme ostatní, přesně tak se cítíme my. Ale zatím je to příliš ezoterická představa a já musím být vděčný za každého čtenáře, který aspoň jako možnost připustí, že se dá bez léků uzdravit i nemoci, o kterých každý ví, že to přece nejde. A to, že já to celým svým životem dokazuji na vlastním příkladu, koho by taková blbost jako pravda zajímala.

Ale lidi daleko víc zajímají mé názory, ve kterých se mohu mýlit. Takže navrhuju, abychom my všichni, bez ohledu zda jsme pro Putina nebo proti němu, pro USA nebo proti, pro vládu nebo pro Babiše nebo Okamuru, abychom si my všichni vzpomněli na to,

co nás spojuje.

My všichni se chceme mít dobře. Nikdo z nás není tak zlý, aby chtěl těm druhým ubližovat. A pokud někdo takový je, aby si svou bolest uzdravil, aby v tom příštím roce jsme mohli táhnout za jeden provaz a neměli další státní smutky. Vzpomeňme si na ty, kteří trpí a pošleme jim lásku. Snad jim pomůže, aby už nemuseli trpět a aby do svého pekla nemuseli vtahovat nás a další lidi, kteří za to nemohou.
Peklo začíná nenávistí. A ta druhá možnost začíná láskou. Nebo aspoň soucitem. A je jen na nás, jak začneme každý nový den, ne jen ten první v novém roce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám