Článek
Kdo byl někdy na zápase české reprezentace ve fotbale, hokeji nebo na jakékoliv sportovní akci, ten tenhle trapný fenomén zná. Tribuny sice hrají v národních barvách, ale při bližším pohledu zjistíte, že bílý pruh vlajky není dost dobrý tak, jak je. Musí být nutně zohyzděn názvem Horní Dolní, Dolní Horní, případně jiným městem, aby každý věděl, odkud konkrétní sportovní fanda pochází. Jako by to někoho zajímalo!
Ano, česká vlajka je symbolem národní hrdosti. Ale její popisování je kýč na druhou. Čím více těchto přiblblých vzkazů vidíme, tím méně vlajek skutečně působí jako důstojný symbol státní reprezentace. Pokud si už někdo nutně potřebuje označkovat hadr jménem své vísky, ať si vezme fixu a počmárá si tričko nebo svůj pivní bachor. Ale státní symbol si zaslouží více úcty.
A teď si představte, že tahle absurdita se posunula ještě dál. Na utkání Davis Cupu mezi Českem a Jižní Koreou si jedna paní přinesla českou vlajku – a co na ní měla? Reklamu na svůj e-shop. Ano, čtete správně. Z posvátného symbolu si někdo udělal billboard na propagaci svého byznysu. Jestli někde existuje hranice nevkusu, tak tady byla s elegancí slona v porcelánu překročena. Ale asi se nedivíme, že s tím přišel zrovna někdo z Česka.
Nejenže to působí nevkusně a trapně, ale ještě je to vůči ostatním fanouškům nefér. Ti si kupují reklamu na bannerech, ale jiní si prostě vezmou státní vlajku, načmárají na ni název svého obchodu a věří, že jim to projde. A víte co? Ono to projde, protože pořadatelé jsou v tomto ohledu naprosto bezzubí.
Na daviscupový duel v Ostravě si dnes někdo přinesl vlajku, kterou použil jako reklamní banner. 🙈 pic.twitter.com/8E1f36SNql
— Sporťák (@SportakCZ) January 31, 2025
Řešení je přitom jednoduché. Ochranka na vstupech by měla všechny popsané vlajky zabavit a rovnou je hodit do kontejneru. Chceš mít vlajku? Výborně, ale žádné nápisy. Nezvládneš si ji přinést v její původní podobě? Tak máš smůlu. Žádné výmluvy, žádné výjimky.
Pokud si někdo myslí, že jeho poselství světu je natolik zásadní, že musí být vidět na české vlajce během sportovního utkání, měl by se zamyslet. Možná by měl místo sportovního fandění raději investovat do klasické billboardové plochy – tam může svou vesnici nebo podnik prezentovat do aleluja. Ale ať už konečně přestaneme zneužívat státní symbol pro tyhle absurdní účely.