Hlavní obsah
Cestování

Mediálně známý minaret v Telfsu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martin Klapetek

Kirchstrasse v Telfsu je příjemné zákoutí. Vpravo kostel sv. Petra a Pavla.

Během výzkumu oddělení pro muslimy na komunálních hřbitovech v Rakousku jsem dorazil také do Telfsu. Vyfotil jsem si i místní minaret, který byl předmětem bouřlivé mediální kampaně.

Článek

Během mého pobytu v Innsbrucku jsem měl zdarma regionální dopravu. Využil jsem toho velice rád, protože jsem se potřeboval zastavit v třetím největším městě Tyrolska. Tím je Telfs, který jsem do té doby znal je z fotografií a internetových článků.

Cesta S-Bahnem byla dlouhá, protože jsme stáli snad úplně všude, kde to šlo. Alespoň jsem si mohl prohlédnout svahy okolních hor a uvědomit si jednu důležitou věc. Zemědělská půda v tyrolských údolích je opravdu vzácnost a tak se i k ní přistupuje. Nakonec jsme dorazili do stanice Telfs-Pfaffenhofen. Není v tom žádné tajemství. Řeka Inn je důležitým prvkem okolní krajiny. Jedno nádraží nese jména měst, které se nacházejí na obou březích.

Foto: Martin Klapetek

Během čekání na vlak jsem pokaždé nervózní. Máte to podobně?

Chvíli jsem hledal mešitu místní turecké komunity a nakonec se mi to podařilo. Modlitebna byla otevřena v roce 1998 a po celostátně sledovaném právním sporu byla v roce 2006 doplněna o minaret. Ve srovnání s tradičními osmanskými stavbami je to dosti hřmotná realizace. Vyfotil jsem si tedy ten mediálně slavný minaret a vyrazil jako obvykle směr hřbitov.

Foto: Martin Klapetek

Minaret má 15 metrů, což vám na místě ani nepřijde.

Konkrétně to bylo pohřebiště okolo kostela sv. Jiří. Sbor v současné době využívá evangelická církev. Přiléhá k němu budova s technickým zázemím a menší smuteční síní. Protože tady jsou menší hřbitovy snad u všech kostelů, na první pohled to tolik nezaujme. Moderní část s kolumbárii je ale určena pro urnové pohřby a navíc se zde nachází malé oddělení pro muslimy. Udělal jsem pár fotografií velice rozdílných řešení náhrobků a vyrazil zpátky do města.

Foto: Martin Klapetek

Gotický kostel sv. Jiří v Telfsu využívá evangelická komunita.

Kolem kostela sv. Petra a Pavla jsem po Kirchstrasse dorazil do centra městyse. Tady na Utermarktstrasse už bylo trochu víc živěji. Někdo si dával dopolední kávu v cukrárně, jiný zase spěchal do obchodů. Nejvíc se mi líbily kašny, na kterých stály sochy svatých. Prostě profesionální deformace religionisty se zájmem o střední Evropu.

Foto: Martin Klapetek

Multiplikované náboženské zabezpečení místní spořitelny.

Našel jsem druhý konec Nádražní ulice a byl jsem rád, že není cítit chlévskou mrvou. Nevymýšlím si. U podjezdu pod dálnicí na začátku této cesty je velký statek s produkcí mléka. A nebylo to muzeum. Zpátky do Innsbrucku jsem chytil regionální expres, takže cesta byla výrazně rychlejší. Čekalo mě odpoledne v roli nadšeného turisty.

Foto: Martin Klapetek

Copak uvidíte a ucítíte jako první z podchodu u dálnice?

Máte v Tyrolsku svoje oblíbené místo na turistiku nebo zimní sporty? Díky za tipy v komentářích. Třeba je využiji při následující návštěvě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Minaret

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz