Hlavní obsah
Umění a zábava

Česko na grilu: Hodinu a půl trvající reklama v hlavním vysílacím čase

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: TV Prima

Kulinářské pořady mají své milovníky i odpůrce, avšak zda je nový pořad na televizi Prima skutečně o vaření, to si úplně jistý nejsem. 

Článek

Za posledních roky jsem si zvykl na to, že se různé kulinářské show objevují na českých obrazovkách s neúnavnou pravidelností. Některé se staly populárními a i legendárními, zatímco jiné se ztratili v jejich stínu. Televize Prima, snažící se navázat na předchozí úspěchy, jako byl pořad Ano, šéfe! se Zdeňkem Pohlreichem, nyní přichází s Českem na grilu.

Zdeňek Pohlreich se objevuje i v tomto pořadu. Zde ovšem vystupuje jako porotce deseti soutěžících párů, z nichž jeden se stane vítězem prvního, a osobně si myslím, že i posledního ročníku.

Z prvního dílu se totiž nemůžu ubránit dojmu, že jeho hlavním cílem není grilování samo o sobě, ale že jde spíše o to, poskytnout prostor pro komerční prezentaci různých gastronomických produktů. Nelze si nevšimnout pečlivé aranžování známých gastronomických značek, což ukazuje, že televize kladla skutečně velký důraz na prezentaci vybraných produktů.

A že si na tom dala televize Prima skutečně záležet, dokazují také zveřejněná čísla ze zákulisí pořadu. Na to, že se jedná o vcelku jednoduchý formát, který není nijak náročný na prostor a není k němu potřeba ani kompars, tak grilovací prostor snímá šestnáct kamer a samotný štáb čítá 120 lidí. Myslím si, že minimálně polovina bude ovšem složena z marketingových specialistů.

Osobně považuji kulinářské pořady za formu pořadu, u kterého si má člověk odpočinout. Také já mám své favority, na které se rád podívám i s odstupem času, ale na druhou stranu musím říct, že mě iritují jakékoli pořady, kde je celý prostor přeplácaný reklamou.

Televize Prima vůbec zvolila agresivní styl vnucování reklamy svým divákům. A proč agresivní? Pokud už tedy nelze přetáčet reklamy během sledování pořadu, ocenil bych, kdyby už samotný pořad nebyl tak viditelně znásilňován další reklamou, kterou lze jednoduše schovat za tzv. product placement.

Nevím, jak to mají ostatní diváci, ale mou pozornost v takovém případě nepoutá tolik samotné dění, ale právě ona reklama. Z pořadu si tak odnáším v podvědomí jen to, že grilovat se dá pouze na onom grilu, že nejlepší maso je z nejmenovaného supermarketu a žádná pořádná grilovací party se neobejde bez Podravky.

Uvidíme, jak si pořad povede s přibývajícím díly, ale spíše si myslím, že si televize Prima protrpí premiérovou řadu a k dalšímu pokračování se, jak pevně doufám, již nevrátí. Pokud však případný zájem o reklamní prostor nepřeváží nad zájmem diváků o kvalitní televizní obsah.

Zdroj: TV Prima

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz